شناسهٔ خبر: 56805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد

ایمن‌سازی محور آزادشهر- خوش ییلاق در گلستان

جاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: ایمن سازی محور آزادشهر-خوش ییلاق به عنوان یکی از پروژه های حائز اهمیت در حوزه راهداری، امسال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، ابوطالب جلینی کرد، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: عملیاتی که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بر روی محور صورت گرفته شامل تقویت پل فارسیان، اجرای گابیون به مقدار ۱۰۰۰ مترمکعب، اجرای قرنیز به طول ۱۰۰ متر، دیوار سنگی ملاتی به طول ۵۰۰ مترمکعب، دیوار جان پناه به طول ۱۰۰ متر و ۲۶۰ متر قنوی بتنی است که تا پایان سال تداوم دارد.

وی از تنقیه ۴۵۵ مترمکعب، اجرای ۷۵۹ مترمکعب دریواسیون و تعریض چند فقره پل در طول مسیر به عنوان بخشی دیگر از عملیات ایمن سازی یاد می کند.

این مقام مسوول در گلستان با بیان اینکه پل آق امام یکی از مهم ترین پل ها در محدوده ۲ کیلومتری محور آزادشهر-خوش ییلاق است، اظهارکرد: احداث نرده و دستک پل، اجرای پی دیوار برگشتی در پایین دست پل، بتن ریزی و ترمیم رادیه(سازه نگهدارنده پل)، مقاوم سازی زیررادیه ها در قسمت جانبی پل و ترمیم و مقاوم سازی زیر دال پل، عملیاتی است که برای بازسازی پل آق امام انجام شد.

جلینی کرد افزود: اعتبار در نظرگرفته شده برای این عملیات از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین شده است.

محور آزادشهر-خوش ییلاق به طول ۶۵ کیلومتر و ۲۱۹ دستگاه پل، به صورت پیوسته و قطعه قطعه در حال ایمن سازی است./

نظر شما