شناسهٔ خبر: 56813 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

ورود هواپیماهای جدید یک تدبیر مقابل تصمیم یک طرفه آمریکا بود/ تاکید بر توسعه مناطق کم‌برخوردار با هواپیماهای جدید

فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که امروز با ورود هواپیماهای جدید با تصمیم‌گیری یک طرفه آمریکا علیه ایران رقم خورد حاصل تصمیمات و تدبیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به ناوگان این شرکت اظهار داشت: آنچه که امروز برای شکست تصمیم‌گیری یک طرفه آمریکا علیه ایران رقم خورد حاصل تصمیمات و تدبیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بود.

وی ادامه داد: فردا که پانزدهم مرداد است فرصت ۹۰ روزه وزارت خزانه‌‌داری آمریکا برای قطع همکاری شرکت‌ها با ایران به اتمام می‌رسد اما علی‌رغم این شرایط و ابطال مجوز فروش هواپیمای ATR به ایران توانستیم با مذاکرات متعدد با مقامات مختلف اروپایی به ویژه فرانسوی و ایتالیایی و همچنین مذاکرات فنی متخصصان دو شرکت هما و ATR این پنج هواپیما را تحویل بگیریم.

وی افزود: اتحادیه اروپا با تحویل این هواپیماها نشان داد اگر بخواهد، می تواند از شرکت های اروپایی و سرمایه گذاران ایرانی حمایت کند.

شرفبافی اظهار داشت: اکنون در میانه راه هستیم و تداوم همکاری با شرکت ای تی آر و ورود هواپیماهایی با برد بلند و متوسط در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

مدیرعامل هواپیمایی هما خاطرنشان کرد: تحویل این هواپیماها در فرصت بسیار کوتاه هشت روز کاری محقق شد و امروز شاهد فرود آنها در فرودگاه مهرآباد بودیم که این کار به جهانیان ثابت کرد ما می توانیم.

وی به کلامی از رهبر معظم انقلاب با این مضمون که «راه نظام جمهوری اسلامی بن بست ندارد» اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط خاص سیاسی و اجتماعی کشور توانستیم به این مهم دست یابیم.

مدیرعامل هما اظهارداشت: ورود این هواپیماها منجر به توسعه مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.

نظر شما