شناسهٔ خبر: 56822 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اراک خبر داد:

محور تهران- سلفچگان اصلاح می‌شود

جاده سازی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اراک از شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محور تهران- سلفچگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اراک از شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محور تهران- سلفچگان خبر داد و گفت: این محور از ابتدای شهر جدید امیر کبیر به طول ۱۰ کیلومتر  تا گردنه سرخ آب ( لاین رفت و برگشت ) شانه سازی و اصلاح می شود.

محمدرضا لاهیجی با بیان اینکه  اصلاح محور از ابتدای سال تا کنون شروع شده است افزود: اصلاح شیب شیروانی برای جلوگیری از واژگونی خودروها  صورت می گیرد که تا کنون این اصلاح مسیر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی زمان انجام این پروژه را دوسال عنوان کردو خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان بندی شده ۵۰ درصد کار قرار است در امسال به پایان برسد .

این مقام مسئول ادامه داد: در هر لاین از محور در حال حاضر با عرض آسفالت ۱۰.۵۰ و شانه خاکی ۱.۸۵ در طرفین است که در سمت راست بعد از شانه خاکی اصلاح شیب شیروانی به عرض حداقل بیست و پنج متر جهت خروج ایمن وسایل نقلیه در مواقع اضطراری در حال انجام می باشد .

لاهیجی در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاح رمپ های ورودی و خروجی روستای مرزیجران خبر داد و گفت: اصلاح این رمپ ها با خاکریزی، دپو و تسطیح ،آب پاشی و غلتک زنی طی  مدت ۱۰ روز انجام شد. و همچنین اصلاح رمپ ورودی و خروجی روستای حسین آباد و بغدادی در محور اراک – خمین و ایمن سازی تقاطع مذکور با نصب گارد ریل و چراغ چشمک زن و تابلو و علایم ایمنی نموده که موجبات رضایت مندی اهالی را نیز در بر داشته ،

رئیس اداره راهداری شهرستان اراک با اشاره به اینکه این مسیر از نقاط پرحادثه شهرستان اراک به شمار می آید گفت: تصادفات زیادی برای عبور عرضی مردم در این مسیر انجام می شود و اصلاح این رمپ ها می تواند ایمنی خودروها را برای گذر از این محور افزایش دهد.

وی از شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی و شانه سازی  محور فرهمین به طول ۵۰ کیلیومتر خبر داد و گفت: این شانه سازی شامل روستاهای اصلی و فرعی در مدت ۲۵ روز انجام شد.

وی با اشاره به ساخت و اصلاح  دور برگردان روستای محمدیه و ساخت رمپ ورودی و خروجی روستای سوسن آباد در محور اراک - فرمهین گفت: شانه سازی و اصلاح مسیر به علت جلوگیری از واژگونی خودروهای عبوری با استفاده از دودستگاه گریدر،  یک دستگاه لودر، دودستگاه کامیون و تلاش ۷ نفر به صورت امانی انجام شد.

به گفته لاهیجی جمع آوری و حمل تابلو تبلیغاتی آسیب دیده در محور اراک-تهران کٰ  تسطیح و تیغ زنی جاده خاکی روستاهای مشهدگرمه ، جاده امام زاده کلاغ نشین و روستای گمیز به قلعه ارجناوند،  پاک سازی سطح محور اراک- خمین و  متوقف کردن ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ،  نصب تابلوها و بنرهای هشدار دهنده در محورهای حوزه استحفاظی، جمع آوری گاردریلهای آسیب دیده و جمع آوری ۵  دست فروش در حریم راهای شهرستان اراک از ابتدای سال تاکنون برای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و سروسامان دادن به جاده های شهرستان اراک صورت گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما