شناسهٔ خبر: 56832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ادامه روند کاهش دما در شمال کشور/ بارش پراکنده باران در ارتفاعات البرز/ کاهش کیفیت دید در زابل

آب و هوا امروز و فردا با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش باران‌ها مثل روز گذشته تداوم پیدا کرده اما با شدت بیشتری پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق پیش‌بینی کلی‌ صورت گرفته براساس نقشه‌های همدیدی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، امروز و فردا همان طور که گفته شد با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش باران‌ها مثل روز گذشته تداوم پیدا کرده اما با شدت بیشتری پیش‌بینی شد.

همین موضوع سبب شد در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شاهد کاهش نسبی دما باشیم و دریای خزر هم طی این دو روز مواج باشد.

در همین مدت یعنی امروز و فردا دوشنبه ارتفاعات البرز همراه با رشد ابر خواهد بود که این مساله سبب بارش پراکنده باران همراه با رعدوبرق باشد که گاها وزش باد شدید موقتی هم قابل انتظار است.

در ادامه روز گذشته امروز هم در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و برخی نقاط اردبیل و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شد.

روز دوشنبه برای برخی نقاط اردبیل و خراسان شمالی نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست. در همین مدت به سبب افزایش سرعت باد در در منطقه زابل شاهد خیزش گردوخاک و در ادامه کاهش کیفیت و دید افقی در این منطقه خواهیم بود.

این شرایط برای جنوب غرب کشور نیز برای روز دوشنبه قابل انتظار است و این جریان سبب می‌شود امروز و فردا شرق دریای عمان روزهایی مواج را تجربه کند.

 

دمای سه روز اخیر استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما