شناسهٔ خبر: 56844 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها:

۴۵ هزار زائر ايرانی طی ۱۸ روز به مدينه و جده اعزام شده‎اند

حسین اسفندیاری قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در امور فرودگاه‌ها از اعزام حدود ۴۵ هزار زائر ايرانی تا هيجدهمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا، به مقاصد مدينه و جده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری گفت: تا پایان روز شنبه ۱۳ مرداد به عنوان هجدهمین روز از عملیات حج، در مجموع ۱۶۷ پرواز از ۱۳ فرودگاه انجام شده است که از این بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ۱۰۶ پرواز و شرکت هواپیمایی سعودی ۶۱ پرواز را انجام داده‎اند.

وی در مورد مقاصد پروازی زائران گفت: ۱۲۲ پرواز به مدینه انجام شده است که توسط آن حدود ۳۳ هزار زائر منتقل شده‎اند و طی ۴۵ پرواز نیز ۱۲ هزار زائر به جده اعزام شده‎اند.

اسفندیاری افزود: تاکنون این پروازها از فرودگاه‎های امام خمینی(ره)،اهواز، مشهد، کرمان، زنجان، بوشهر، رشت، اصفهان، ارومیه، بندرعباس، زاهدان، کرمانشاه و یزد انجام شده است که پروازهای هشت فرودگاه اهواز، کرمان، زنجان، بوشهر، رشت، ارومیه، بندرعباس و کرمانشاه به اتمام رسیده‎اند.

وی با اشاره به اینکه از امروز، ۱۴ مرداد، عملیات اعزام زائران از فرودگاه همدان نیز آغاز شده است، گفت: از فردا، ۱۵ مرداد، پروازهای فرودگاه‎های شیراز و ساری آغاز می‎شوند.

گفتنی است؛ پروازهای اعزام زائران حج ۹۷ از روز ۲۷ تیر آغاز شده است و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

نظر شما