شناسهٔ خبر: 56859 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

صف كامیون‌ها در مرز بازرگان مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست

مرز بازرگان تردد تمامی كامیون‌های ایرانی و وسایل نقلیه‌ای كه از سمت جمهوری اسلامی ایران قصد عزیمت به كشور تركیه را دارند، بدون هیچ‌گونه مانع و محدودیتی در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها درخصوص تشكیل صف طولانی از كامیون‌ها در مرز بازرگان، رصد و بررسی وضعیت ترددها در مرز بازرگان حاكی است صف كامیون‌ها در مرز بازرگان مربوط به جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد.

براساس این گزارش، صف احتمالی مربوط به خروجی‌هایی است كه از سمت تركیه به ایران می‌آیند و مربوط به توافقاتی است كه تركیه با كشورهای CIS مانند قزاقستان دارد.

شایان ذكر است برخی كشورها برای تردد ناوگان باری دیگر كشورها در خاك خود، توافقات دو جانبه داشته و به شكل برابر اقدام به صدور پروانه تردد برای كامیون‌های دو طرف می‌كنند، لذا صف شكل گرفته مربوط به همین كامیون‌ها و مشكلی است كه دولت تركیه در تأمین این مجوزها داشته است و هیچ‌گونه ارتباطی با كشورمان ندارد و صرفاً این كامیون‌ها به شكل ترانزیتی از خاك جمهوری اسلامی ایران عبور می‌كنند.

خاطرنشان می‌سازد در حال حاضر علاوه بر كامیون‌های حامل مواد غذایی فاسدشدنی كه دارای اولویت تردد می‌باشند، سایر كامیون‌های ایرانی نیز بدون صف طولانی وارد ایران می‌شوند و اوضاع در مرز برای ایرانی‌ها كاملاً عادی می‌باشد.

نظر شما