شناسهٔ خبر: 5688 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۵ درصدی تردد مسافران دریایی از بنادر سه گانه غرب هرمزگان

شناور مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از جابجایی ۷۴ هزار نفر مسافر و جابجایی بیش از یکهزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری غرب استان هرمزگان طی نیمه نخست طرح نوروزی سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی، از در آستانه موج دوم سفرهای نوروزی و آمادگی استان هرمزگان برای پذیرایی از میلیون ها مسافر دریایی، "اسماعیل مکی زاده" مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص میزبانی از میهمانان نوروزی در بنادر غرب استان را تشریح کرد.

وی تعداد شناورهای مسافری متردد در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان در طرح نوروزی ۹۴، را در مجموع بیش از ۳۶ فروند شناور(مسافری، لندینگ کرافت و رو- رو) اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۱ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۱۸۰۰ صندلی جابجایی کار جابجایی مسافران را به انجام می رسانند.

مکی زاده افزود: همچنین تعداد حدود ۲۵ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۱۱۰۰ دستگاه خودرو در یک سفر جابجایی وسائط نقلیه مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به آخرین آمار جابجایی مسافر و خودرو در بنادر سه گانه غرب استان طی ۱۰ اخیر گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز ۵ فروردین ماه جاری، جابجایی بالغ بر ۷۴هزار نفر سفر با ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و یکهزار و ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو با رشد ۲۳ درصدی از طریق بنادر لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس انجام شد.

وی همچنین بیان کرد:  طی این مدت، ۸۹۰ سفر دریایی(تردد شناور) نیز در این مسیرها نیز به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی داشته است.
مکی زاده به مسافران دریایی توصیه کرد که برای سفر به جزیره کیش حتما از سه بندر مجاز اعلام شده (لنگه، چارک و آفتاب) تردد کنند و برای ثبت لحظاتی خاطره آفرین در تعطیلات نوروزی از اقدامات خطرآفرین همچون تردد با شناورهای غیرمجاز پرهیز کنند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: هموطنان می توانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۸۳۵۳۷ به صورت ارتباط دوسویه سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را به دبیرخانه کمیته حمل و نقل دریایی ستاد برسانند.

به گفته وی، سامانه ۱۵۵۰ نیز جهت اعلام شرایط اضطراری به مرکز امداد و نجات دریایی استان هرمزگان یاری رسان هموطنان خواهد بود.

یادآور می شود، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند ۹۳ آغاز شده وتا ۱۵فروردین ۹۴ ادامه دارد که دوره زمانی بین دوم تا دهم فروردین زمان اوج سفرهای دریایی در آب های خلیج فارس به شمار می رود.

نظر شما