شناسهٔ خبر: 56890 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارانی بودن سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی تا اواخر هفته/ احتمال بارش باران در ارتفاعات تهران

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی امروز و فردا سه شنبه در سواحل شمالی کشور و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های، خراسان شمالی، سمنان و شمال تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز و فردا سه شنبه در سواحل شمالی کشور و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های، خراسان شمالی، سمنان و شمال تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های ساحلی خزر با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود و امروز دریای خزر مواج پیش‌بینی شد.

برای چهارشنبه این شرایط با شدت کمتر در سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز مرکزی وجود خواهد داشت و بارش بارش همراه با وزش باد و رعدوبرق را به طور خفیف‌تری شاهد هستیم.

طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط شمال غرب، افزایش ابر، رعدوبرق، وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعداظهر امروز برای غرب هرمزگان، کرمان و شرق فارس شاهد افزایش ابر، رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

در همین مدت سرعت وزش باد روی شرق و جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت که این شرایط در منطقه زابل و شرق استان کرمان با شدت بیشتری پیش‌بینی شده است که به موجب آن سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

طی همین سه روز جنوب غرب کشور در خوزستان و ایلام هم در بعضی ساعات با این پدیده درگیر خواهد بود و وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.

تهران هم که بیشینه دما امروز در آن به ۴۰ درجه بالای صفر رسید آسمانی صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد را تجربه کرد.

دمای هوای استان‌های کشور را طی سه روز آینده می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما