شناسهٔ خبر: 56919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باقری فرد خبر داد:

لارستان فارس به شبکه ریلی کشور متصل شد

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در جنوب استان فارس گفت: با اتمام آسفالت آبنمای درز و سایبان، لارستان از طریق ایستگاه زاهد محمود به استان کرمان و شبکه ریلی کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محور لار به درز و سایبان و حاجی آباد هرمزگان و کرمان به لحاظ کاهش بیش از صد کیلومتری مسیر لارستان به استان کرمان و مشهد مقدس از اهمیت زیادی برخوردار بود که با پیگیری‌های نماینده لارستان درمجلس و تلاش پرسنل این اداره کل عملیات آسفالت آبنمای درز و سایبان به پایان رسید و لارستان به شرق استان هرمزگان و استان کرمان متصل شد. 

وی افزود: با بهره‌برداری از این آبنما دسترسی مردم لارستان به ایستگاه راه آهن سراسری کشور از طریق زاهد محمود میسر شد و همچنین مردم لارستان با تردد از این محور در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند با قطار یا ماشین به استان کرمان و مشهد مقدس برسند طوری که فاصله لار تا ایستگاه راه آهن زاهد محمود ۱۷۰ کیلومتر – لار تا حاجی آباد هرمزگان ۲۰۰ کیلومتر – لار تا سیرجان ۳۳۰ کیلومتر – لار تا کرمان ۴۵۰ کیلومتر می‌شود. 

باقری فرد ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این مسیر دسترسی مردم غرب و شرق استان هرمزگان است طوری که مردم حاجی آباد و بستک این استان می توانند از این مسیر به عنوان کوتاهترین مسیر تردد کنند. 

وی بیان کرد: مردم استان کرمان و شرق استان هرمزگان برای دسترسی به منطقه انرژی بر پارس جنوبی و همچنین عسلویه می‌توانند از این راه به عنوان کوتاهترین مسیر استفاده کنند. 

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان بیان کرد: طول این آبنما ۳۰۰ متر است که در مواقع بارندگی تمام عرض این رودخانه پر از آب می‌شود و بیش از ۱۷۵ لوله با قطر دو متر در محل نصب شده است و چهار دیواردستک پل در دو طرف این آبنما ساخته شده است و چندی پیش ۵ کیلومتر از راه ارتباطی از ابتدای این آبنما تا ایستگاه راه آهن زاهد محمود نیز آسفالت شد و به بهره برداری رسید. 

براساس گزارش ایرنا، لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است. 

نظر شما