شناسهٔ خبر: 5694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجايی يازده هزار مسافر نوروزی از فرودگاه رشت تا هفتم فروردين

فرودگاه رشت مدیركل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از جابجايي ده هزار و ۹۴۶ نفر مسافر نوروزی با ناوگان هوایی گیلان از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ تا هفتم فروردین سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل فرودگاه گيلان، فتاح رضوانی گفت: از این تعداد گردشگر نوروزی پنج هزار و ۸۶۵ نفر مسافر ورودی و پنج هزار و ۸۱ نفر نیز مسافر خروجی از فرودگاه سردار جنگل رشت بوده اند.

وی ادامه داد: از پنج هزار و ۸۶۵مسافر ورودی به استان گیلان، چهار هزار و ۸۵۲ نفر مسافر داخلی و يك هزار و ۱۳ نفر مسافر  پروازهاي خارجی بوده اند.

مديركل فرودگاه گيلان اظهار كرد: همچنین از پنج هزار و ۸۱نفر مسافر خروجی از فرودگاه رشت، چهار هزار و ۹۹ نفر مسافر داخلی و ۹۸۲ نفر مسافر  پروازهاي خارجی بوده اند.

رضواني افزود: این تعداد گردشگر نوروزی با ۹۶ سورتی پرواز شامل؛ ۸۴ پرواز داخلی و ۱۲ پرواز خارجی به مقاصد تهران، مشهد، عسلویه ، شیراز ، بندرعباس ، اهواز ، كیش ، آدنا ، جده و مدینه جابجا شده اند.

وی تاكید كرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۸ سورتی پرواز فوق العاده برای جابجایی گردشگران نوروزی اختصاص یافته بود این در حالی است در شرایط عادی هفته ای ۴۴ سورتی پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام می گیرد.

رضوانی یادآور شد: بیشترین پرواز ها در این مدت در روز ششم فروردين ماه با ۱۲ پرواز داخلی و خارجی و ۷۹۷ مسافر ورودی و ۶۳۱ مسافر خروجی انجام شده است .

وی ادامه داد: كمترین تردد اين ايام پروازهای فرودگاه رشت روز ۲۵ اسفند ماه گزارش شده است.

مديركل فرودگاه گيلان در پايان خاطرنشان كرد:  زيرساخت هاي مناسب براي  نشست و برخاست روزانه ۱۰۰ سورتي پرواز داخلي و خارجي در فرودگاه سردار جنگل رشت فراهم شده است و انتظار مي رود مسيرهاي هوايي منتهي به فرودگاه رشت در اولويت برنامه پروازي شركتهاي هواپيمايي قرار گيرد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما