شناسهٔ خبر: 56956 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد:

هرگز مسير رشد و توسعه جوامع بدون حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران هموار نخواهد شد

رضا جعفرزاده مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري گفت: جوامعی که درک درستی از جايگاه و نقش رسانه‌ها در پيشبرد اهداف توسعه‌ای نداشتند، همچنان در اين مسير درجا می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهارداشت: در وصف خبرنگاران و اصحاب رسانه تعابير گويايي چون واقع گرا، قاضيان منصف در رويدادنگاري و گزارش گري گنجينه ي رازها و انتظارات، فرهنگ سازان و بعضا نويسندگان متبحر، طنين صداهاي مردم، زبان هاي گويا، انديشه هاي مجرب و بسياري از داشته هايي كه به تناسب ميدان فعاليت و شرايط آنها در جوامع مختلف در ديد و بارو مردم نقش مي بندد.

وي ادامه داد: اما نگاه منصفانه به اين قشر آن است كه از خود بپرسيم كه آيا ممكن است در هر قسم از تحول در نظام بين المللي چه سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و هنري در جوامع و هر سرزميني را شاهد باشيد كه جوهر، صدا و تصوير رسانه ها نقش آفرين نبوده و افكار عمومي به آنها تكيه نكرده است.

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: كجاي اين عالم هستي حقيقتي طلوع كرده و يا توسعه اي نصيب شده كه خبرنگاران بازيگران غايب آن بوده اند.كجاي دنيا جامعه اي سراغ داريد كه در رسيدن به تكامل و رشد ارتفاع همه جانبه خبرنگاران صداهاي خاموش آن بوده اند؟

جعفرزاده ادامه داد: بنابراين مي توان گفت خبرنگاران و اصحاب رسانه، مشتق از معني و اصطلاح گران آگاهي و اجزا شاخص و تجزيه ناپذير زبانها و ايده افكارعمومي در اعصار مختلف جامعه بشري هستند كه در اين مسير و در حوادث مختلف از جوهر قلمشان و از زبان و تحليلشان گذشته و همچون شهيد صارمي با ارزش ترين حركت معنوي خبرنگاري را در ۱۷ مرداد ۷۷ باز تعريفي ديگر نموده و محورهاي تعهد و مسئوليت سنگين اين حرفه را چهره اي بايسته بخشيده اند و خبر و پيامشان را به رنگ سرخ به جهانيان ابلاغ كردند.

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري تاكيد كرد: باشد كه بيش از پيش خبرنگاران  و اصحاب رسانه به باور برسند و در جهت پيشبرد اهداف توسعه و طرحهاي بزرگ و زيرساختي كه نياز به زمينه سازي و تسهيل روند باورسازي اذهان عمومي به مشاوره دعوت شده از توانايي و از حوزه نفوذشان نزد افكار عمومي بهره بيشتري برده شود.

جعفرزاده در پايان از طرف روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري و كليه مسئولان، مديران و همكاران صنعت حمل و نقل هوايي اين روز فرخنده و اين روز گلچين از روزگاران را به تمامي خبرنگاران و اصحاب رسانه تبريك گفت.

نظر شما