شناسهٔ خبر: 56985 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

بارانی بودن سواحل دریای خزر و استان های شمالی در سه روز آینده/ کاهش دما از جمعه در شمال غرب و شنبه در شمال شرق

آب و هوا براساس پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رشد ابر، رگبار باران، در بعضی ساعات رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رشد ابر، رگبار باران، در بعضی ساعات رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت طی امروز و جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های تهران، سمنان و قزوین نیز پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه از اواخر پنجشنبه و روز جمعه با نفوذ جریانات شمالی، تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر به ویژه گیلان و غرب مازندران رخ خواهد داد.

از لحاظ دمایی از روز جمعه تا یکشنبه کاهش نسبی دما در استان های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی و به تدریج از روز شنبه در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که بیشترین کاهش دما در این مدت بین ۴ تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهد بود.

دریای خزر نیز از اواخر پنجشنبه و روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود.

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابر، وزش باد گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

در شرق کشور امروز وزش باد شدید و گردوخاک به ویژه در منطقه زابل تداوم خواهد داشت.

انتظار می‌رود طی روز پنجشنبه تا ظهر جمعه از میزان شدت وزش باد در این منطقه کاسته شود ولی مجددا از بعدازظهر جمعه و روز شنبه این وضعیت در شرق حاکم خواهد بود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما