شناسهٔ خبر: 56988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست مشترك ادارات كل راه وشهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

پیگیری احداث، احیاء و ساماندهی مساجد و مصلی در سطح استان به صورت ویژه/ رفع مشكل انتقال سند اراضی در اختیار راه وشهرسازی به اوقاف

حجت اله غلامی تاكنون بحث زمین مصلی ۸۰ درصد از شهرهای استان طبق ضوابط و بخشنامه ها، نهایی و جانمایی شده و ساخت مسجد تعدادی از سایتهای مسكن مهر استان كه فاقد مسجد بوده درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، صبح امروز نشستی مشترك با حضور مدیران كل راه وشهرسازی  و اوقاف و امور خیریه استان در محل راه وشهرسازی با هدف رفع مشكلات اراضی در اختیار راه وشهرسازی و همراهی برای كمك به احداث و ساماندهی مساجد برگزار شد.

حجت اله غلامی مدیر كل راه وشهرسازی در حاشیه برگزاری این نشست گفت: امروز موارد متعددی توسط اداره اوقاف و امور خیریه  مطرح شد كه این موارد بررسی و مقرر شد تا دو ماه آینده مسائل مربوط به آن حل وفصل شود.

مدیركل راه وشهرسازی استان افزود: احیاء و توسعه مساجد و احداث مصلی ها در سایتهای مسكن مهر استان با توجه به بافت جمعیتی و ضرورت احداث مراكز فرهنگی و مذهبی ،در حال انجام است و تاكنون بحث زمین مصلی ۸۰ درصد از شهرهای استان طبق ضوابط و بخشنامه ها، نهایی و جانمایی شده  و ساخت مسجد تعدادی از سایتهای مسكن مهر استان كه فاقد مسجد بوده فعال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیركل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با اشاره به تفاهم نامه فی مابین وزارت راه وشهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه كشور مبنی بر افزایش تعاملات به منظور رفع مشكلات، اظهار داشت: خوشبختانه با تعاملات و همراهی های راه وشهرسازی استان با مجموعه اوقاف در سطح استان، مشكلات موجود، بدون ارجاع به مراجع قضایی مطرح كه  به زودی شاهد رفع آنها خواهیم بود .

وی بیان داشت: مساعدت های ویژه ای از سوی راه وشهرسازی استان در جهت بهسازی و ساماندهی مساجد و واگذاری اراضی جهت احداث مصلی در شهرها انجام شده كه امید است بركات خوبی در پی داشته باشد.

گفتنی است كاربری اراضی مربوط به امامزاده احمدرضا(ع) باطان در دولت آباد ، اسناد مسجد و پاساژ قائم (عج) در مرداویچ، مسجد سید الشهدا(ع) شهرك امیر حمزه و انتقال سند اراضی در اختیار راه وشهرسازی به منظور توسعه و ایجاد مراكز فرهنگی و تجاری مساجد از جمله مسائلی بود كه در این نشست مطرح و راهكارهای قانونی جهت رفع مشكلات آنها ارائه شد.

نظر شما