شناسهٔ خبر: 5702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

استقبال چشمگیر مسافران برای بازدید از جزیره رنگین کمانی خلیج فارس/ تردد دریایی 20هزار نفر مسافر و گردشگر به جزیره هرمز

شناور مسافری مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از استقبال چشمگیر میهمانان نوروزی برای بازدید از جزیره رنگین کمانی خلیج فارس سخن گفت و افزود: طی 10روز نخست طرح نوروزی، حدود 20 هزار نفر مسافر دریایی از طریق بندرعباس و قشم به این جزیره تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمد محسنی" اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری، در مجموع حدود 300 تردد دریایی در مسیرهای های بندرعباس- هرمز و قشم- هرمز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مسافران برای بازدید از جزیره رنگین کمانی خلیج فارس، افزود: طی 10 روز اخیر، حدود 20 هزار نفر مسافر از طریق بندرگاه هرمز در کمتر از 40 دقیقه از این جزیره به قشم و بندرعباس جابجا شدند.
محسنی گفت: بیشتر رقم جابجایی مسافر از طریق بندر شهید حقانی به مقصد جزیره هرمز، مربوط به روز پنجم فروردین ماه با حدود 3هزار نفر سفر بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ساعات تردد به این جزیره را از 6 صبح تا ساعاتی پایانی شب عنوان کرد و گفت: تا هر زمان مسافر در بندرگاه حضور داشته باشد، خدمات رسانی به میهمانان نوروزی صورت می گیرد.
محسنی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بنادر در زمینه ایجاد زیرساخت های بندری، دریایی ورفاهی در بندرگاه جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: به همت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی ماه های پایانی سال گذشته، لایروبی حوضچه این بندرگاه به منظور افزایش ایمنی تردد شناورها به انجام رسید. 
وی اضافه کرد: ترمینال مسافری این بندرگاه از 90 صندلی و 200 متر سایبان در مسیر دسترسی آن برخوردار است که فضای مناسبی برای پذیرش مسافران پیش از انجام سفر و در زمان حضور در بندر را فراهم کرده است.
به گفته وی، این ترمینال مسافری همچنین به دستگاه های خنک کننده، آب سردکن، تلویزیون و همچنین سرویس بهداشتی مجهز شده است. 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: استقرار شناور ناجی و همیار ناجی در مسیرهای دریایی منتهی به جزیره هرمز و همچنین حضور بیش از 20 نفر نیروی کنترل، گارد و ایمنی و بازرسی شناور در ایام نوروز 94 باعث شده تا بندرگاه هرمز آمادگی خود را برای خدمات دهی به مسافران دریایی به حداکثر برساند.
محسنی با بیان این مطلب که هم اکنون ظرفیت پهلوگیری همزمان شناور در این بندر به 4 فروند رسیده است، افزود: با توجه به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی در جزیره هرمز از یک سو و ایجاد زیرساخت های مناسب دریایی و بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی از سوی دیگر، بسترهای مناسب در زمینه توسعه صنعت گردشگری دریایی فراهم شده و انتظار می رود سایر ارگان ها و سازمان های ذیربط نیز در زمینه بهره برداری از فرصت ها و رونق بخشی بیشتر در این صنعت، حضور و مشارکت جدی داشته باشند.
جزیره هرمز به عنوان یکتاترین گنبد نمکی جهان و برخورداری از بیش از 70 طیف رنگی خاک آن به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره شده و هرساله به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقمندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود جذب می کند.   
یادآور می شود، بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند  و حجم عمده این مسافرت ها در تعطیلات نوروزی انجام می شود.
طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند 93 آغاز شده وتا 15فروردین 94 ادامه دارد که دوره زمانی بین دوم تا دهم فروردین زمان اوج سفرهای دریایی در استان هرمزگان است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما