شناسهٔ خبر: 57029 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

تردد روزانه ۱۷۶ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار/ استقرار امکانات مسافری و باری مطلوب در پایانه مرزی بیله‌سوار

بازدید وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امکانات مطلوب پایانه مرزی بیله سوار گفت: روزانه ۱۷۶ دستگاه کامیون از این پایانه تردد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به استان اردبیل با حضور در مرز بیله‌سوار میان ایران و جمهوری آذربایجان از پایانه مرزی نوساز این منطقه بازدید کرد.

آخوندی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی هم روی بخش پایانه بار و هم پایانه مسافری و هم در بحث محوطه‌سازی انجام شده است.

وی ادامه داد: یک مرزبانی بسیار خوب در این منطقه مستقر شده است، توانسته‌ایم خدمات این مرز را ۲۴ ساعته کنیم و این مرز یکی از مرزهای فعال ما به شمار می‌رود.

عضو کابینه دولت دازدهم به صادرات کالا و بار از پایانه بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: به صورت میانگین روزانه ۱۷۶ دستگاه کامیون از این پایانه تردد می‌کنند و البته این آمار در برخی از روزها بیشتر نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر تعداد مسافرانی که از جمهوری آذربایجان به ایران می‌آیند به بالای ۶ هزار نفر در روز رسیده است که رقم قابل توجهی است، لذا امکانات مسافری خوبی در این پایانه قرار دارد.

آخوندی با اشاره به بازدید خود از محوطه منطقه مرزی و پایانه گفت: الحمدالله نظم بسیار خوبی در این پایانه حاکم است و البته به ساماندهی این پایانه توجه بیشتری خواهیم داشت، به نظر من مرزهای ما باید بسیار فعال باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته از این مرز بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مسافر به ایران وارد شدند و احتمالا این تعداد در سال جاری افزایش می‌یابد، خوشبختانه روابط ایران با جمهوری آذربایجان بسیار خوب و صمیمانه است.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با مسئولان پایانه مرزی، سربازان مرزبانی، مسافران و اتباع جمهوری آذربایجان به گفتگو پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل از پایانه مرزی بیله سوار، فاز دوم محوطه پایانه مرزی بیله سوار، جاده بیله سوار به گوگ تپه و بیله سوار به انجیرلو ، جاده پارس آباد- سربند و بیمارستان آماده افتتاح شهدای پارس آباد مغان بازدید کرد.
عباس آخوندی پس از بازدید از این 2 شهرستان عازم استان آذربایجان شرقی شد.

نظر شما