شناسهٔ خبر: 57032 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارانی بودن در استان‌های شمالی کشور به ویژه غرب مازندران تا شنبه/ کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای در سواحل خزر و اردبیل/ کاهش دما برای تهران

آب و هوا امروز برای استان‌های اردبیل و همچنین استان‌های ساحلی خزر شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی و همچنین طبق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز برای استان‌های اردبیل و همچنین استان‌های ساحلی خزر شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شد.

فردا جمعه و شنبه هم در ادامه رگبار باران، گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نخواهد بود.

شدت بارش‌ها روز جمعه و شنبه در استان گیلان بیشتر در غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود و کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. لذا به همین خاطر احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال طغیان رودخانه ها و مسیلها وجود داشته، از این رو به شهروندان و مسافرین محترم توصیه می شود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری نمایند.

به همین خاطر و ببه دلیل نفوذ جریانهای شمالی و وزش باد شدید طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر به ویژه مناطق  غربی مواج  و طوفانی  است که  ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر و در غرب سواحل دو تا دونیم متر براورد می‌شود. از این رو توصیه می شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید. همچنین به شهروندان و مسافرین محترم توصیه می شود از شنا کردن در دریا خودداری نمایند.

در سه روز آینده برای شمال آذربایجان و شمال آذربایجان شرق بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد و همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابر، وزش باد گاهی رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص ذکر این نکته لازم است که وزش باد در نیمه شرقی کشور از بعدازظهر شنبه بازهم افزایش یافته و سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی مناطق به ویژه منطقه زابل می شود.

تهران هم مثل روز گذشته برای امروز هم آسمانی صاف یا ابری همراه با وزش باد داشت و بیشینه دما در آن به ۳۹ درجه بالای صفر رسید.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما