شناسهٔ خبر: 57037 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛

بازنگری اطلاعات مکانی طرح‌های توسعه وعمران/ اشکالات سامانه اطلاعات مکانی طرح های جامع برطرف می‌شود

نجیمی مشاور معاونت معماری و شهرسازی با اعلام این مطلب که سامانه اطلاعات مکانی طرح‌های توسعه و عمران بازنگری می‌شوند از رفع اشکالات سامانه توسط مسئولان استانی و همچنین مشاور طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین جلسه بازنگری اطلاعات مکانی طرح‌های توسعه و عمران با حضور تعدادی از کارشناسان استانی و مشاور معاونت معماری و شهرسازی؛ نادر نجیمی با هدف رفع اشکالات استانداردهای تهیه شده از اطلاعات مکانی طرح های توسعه وعمران در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در همین رابطه نیز نادر نجیمی مشاور معاونت معماری و شهرسازی وزارتخانه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات سومین جلسه بازنگری اطلاعات مکانی طرح‌های توسعه و عمران و اهدافی که در برگزاری این جلسات مدنظر است، گفت: حوزه شهرسازی از سال ۸۸ سامانه‌ای را برای آنکه طرح های توسعه وعمران در درون آنها قرار بگیرد راه‌اندازی کرد. یکی از کارهایی که در این سامانه قرار بوده انجام شود استاندارکردن نقشه‌ها است. بدین معنا، کلیه نقشه‌هایی که در استان ها تهیه می شود باید بر اساس استانداردها باشد و به روز شوند.

مشاور معاونت معماری و شهرسازی ادامه داد: این استانداردها تهیه و ابلاغ شد و قرار بود نقشه هایی که از سال ۹۰ به بعد یعنی بعد از زمان ابلاغ بر روی سامانه قرار می‌گیرند بر اساس استانداردهای تعریف شده باشد.

نجیمی از اجرای ناقص آن سامانه در استان‌ها خبر داد و افزود: بعد از حدود هفت سال از ابلاغ این دستورالعمل نیاز به بازنگری استانداردها بود. به همین دلیل حوزه معاونت معماری و شهرسازی قرار دادی را با مشاور منعقد کرد که بیاید و با توجه به اینکه از سوی استان ها نیز بازخوردهایی وجود داشت و ایراداتی به استانداردها گرفته شده بود بررسی مجددی از سامانه و نقشه ها داشته باشد و آنها را بر اساس استانداردهای جدید و به روز، مورد استفاده قرار دهد.

وی در بیان اینکه عمده مشکلات نقشه ها و استانداردها شامل چه مواردی بود؟، گفت: یکسری ایرادات به رنگ ها و همچنین کاربری ها وجود داشت که اینها نیاز داشتند تا بازنگری شوند.

نجیمی اعلام کرد: این جلسات ادامه خواهد یافت و علاوه بر مسئولان استانی با مشاوران طرح نیز جلساتی تدارک دیده شده است تا بتوانیم اشکالات را برطرف کنیم و مشاور باید تمامی مواردی را که در جلسات به جمع‌بندی می‌رسیم مدنظر قرار دهد.

نظر شما