شناسهٔ خبر: 57056 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت امنیت و اطمینان‌دهی به سرمایه گذاران بنادر کشور/ حمایت مجلس از طرح‌های سازمان بنادر/ تشویق صنایع صادرات‌محور برای حضور در بنادر

حسن خسته بند عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و اثرگذاری در رشد اقتصادی می‌تواند از مهمترین دستاورهای سرمایه‌گذاری در بنادر برای اوضاع فعلی اقتصادی باشد چرا که ظرفیت ویژه‌ای در این رابطه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن خسته‌بند درباره توسعه بنادر کشور ، گفت: به طور حتم ایجاد اشتغال و اثرگذاری در رشد اقتصادی می تواند از مهمترین دستاورهای سرمایه‌گذاری در بنادر برای اوضاع فعلی اقتصادی باشد چرا که ظرفیت ویژه‌ای در این رابطه وجود دارد. همچنین باید گفت سرمایه‌گذاری در بنادر موجب تشویق بخش خصوصی به حضور در این بخش شده و این عاملی برای توسعه بنادر است.

وی درباره حضور واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر، خاطرنشان کرد: وقتی صنایع در فضای بنادر و حتی نزدیک به آن قرار می‌گیرند حداقل این است که با کوتاه شدن مسیر نقل و انتقال کالا، در کنار افزایش سرعت جابجایی، هزینه‌های آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر بتوان صنایع به ویژه گروهی که در صادرات نقش مهمی دارند را به بنادر آورد اتفاق مثبتی خواهد بود.

خسته‌بند گفت: با وجود ضرورت‌ها و مزیت‌هایی که برای حضور صنایع در بنادر احساس می‌شود، تمامی بنادر شرایط لازم برای ورود صنایع و تولید را ندارند. در برخی بنادر موقعیت بسیار خوب است اما در برخی هم این‌گونه نیست و کاستی‌هایی احساس می‌شود.

نماینده مردم انزلی اعلام کرد: باید فضا در کشور به گونه ای شود که سرمایه‌گذار در بنادر احساس امنیت و اطمینان داشته باشد و از طرفی درگیر قوانین و مقررات متعدد نشود. سازمان بنادر باید عملکرد مدیران خود در زمینه جذب سرمایه‌گذار را  زیر ذره‌بین قرار داده و آنها را رتبه بندی کند یعنی به مدیرانی که می‌توانند سرمایه‌گذار بیشتر ی جذب کنند و در این حوزه موفق عمل کند، امتیاز ویژ‌ه ای اختصاص دهد.

وی در خصوص اینکه مجلس چه حمایت‌های از طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی می تواند انجام دهد، اظهار کرد: هماهنگی و ارتباط خوبی بین کمیسیون عمران مجلس و البته مجموعه مجلس و سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و هر آنچه که نیاز باشد تا شرایطی آرام و چالاک فراهم کند و سرعت پاسخگویی به متقاضی سرمایه‌گذاری را افزایش دهد حتما در چارچوب قانون انجام می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ مشکلی در مجلس برای هم افزایی با سازمان بنادر و دریانوردی وجود ندارد. از این رو اگر سازمان بنادر درخواست های خود را اعلام کند، همکاری لازم انجام می‌شود.

نظر شما