شناسهٔ خبر: 5709 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات پروازها و جابجایی مسافران در دوره نخست سفرهای نوروزی/ مشهد، کیش و شیراز پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور/ رشد ۸۰ درصد پروازهای عبوری

هواپيما فرودگاه ایران ایر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از افزایش ۱۰ درصدی جابجایی مسافران هوایی در دور نخست سفرهای نوروزی و رشد ۸۰ درصد میزان پروزاهای عبوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رحمت الله مه آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اسفند همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تا پایان هفته اول فروردین ۹۴ (۷ فرودین) یک میلیون و ۸۸۵هزار و ۳۲۰ مسافر داخلی و خارجی توسط ۱۳ هزار و ۹۱۲ پرواز داخلی و بین المللی از فرودگاه‌های کشور جابجا شدند که در نوروز سال گذشته در همین مدت یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۹۶ مسافر توسط ۱۳ هزار و ۷۴۰ پرواز هوایی اعزام و پذیرش شدند که در تعداد پروازها یک درصد و در بخش جابجایی مسافران ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پروازهای عبوری از آسمان ایران ۸۰ درصد رشد داشته است گفت: در حالی که از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین ۱۱ هزار و ۳۹ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شده است این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار و ۱۳۹ پرواز بوده است.

وی با بیان اینکه مشهد، کیش و شیراز به ترتیب پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در ایام سفرهای نوروزی بودند گفت: علی‌رغم اینکه مشکلاتی در حوزه فرودگاهی وجود داشت و انتظار می‌رفت شاهد تاخیرهای پروازی باشیم اما امسال شاهد یکی از روانترین پروازهای هوایی در پیک سفرهای نوروزی بودیم و به واسطه کنترلرها تاخیرها  تا حد امکان کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه بیشترین تاخیرات از ناحیه شرکت‌های هواپیمایی بود ادامه داد: این تاخیرات بیشتر به واسطه اینکه پروازهای فوق‌العاده تقریبا تا دو برابر پروازهای عادی افزایش یافت به وجود آمد. البته برخی پروازها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی به فرودگاه مبدا بازگشتند.

آمار پروازی هوایی داخلی و بین‌المللی

 

 

پرواز هوایی (داخلی و بین المللی)

 

۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۴

۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۳

درصد رشد

۱۳.۹۱۲

۱۳.۷۴۰

۱

 

آمار مسافران هوایی داخلی و بین المللی

مسافر هوایی (داخلی و بین المللی)

۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۴

۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۳

درصد رشد

۱.۸۸۵.۳۲۰

۱.۷۲۰.۰۹۶

۱۰

 

آمار پروازهای عبوری

پرواز عبوری

۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۴

۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۳

درصد رشد

 

۱۱.۰۳۹

۶.۱۳۹

۸۰

نظر شما