شناسهٔ خبر: 57094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گرجی خبر داد:

جابه‌جايی بيش از ۴۶۳ هزار نفر در محورهای برون‌شهری خراسان جنوبی/ رشد ۶۱ در صدی جابجايی كالا درتیرماه سال جاری در استان

تردد معاون حمل ونقل  اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی خبر داد: درسه ماهه سال‌جاری بیش از۴۶۳ هزارو ۱۴۲ نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهری در استان جابجا شده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، درسه ماهه سال‌جاری بیش از۴۶۳ هزارو ۱۴۲ نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهری در استان جابجا شده‌اند.

بنابر اعلام مهدی گرجي، معاونت حمل ونقل  اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان‌جنوبي، طي  سه ماهه سال جاري توسط ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري بیش از تعداد۱۵۰ هزارو ۱۶۴ مسافر به استان وارد و ۱۶۰هزارو ۷۸۱ مسافر از استان خارج گرديده‌اند همچنين بیش از۳۰۲ هزارو ۳۶۱ مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

گرجی، افزود: بیشترین سهم جابجايي مسافر مربوط مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از۱۸۷ هزارو ۴۸۲ نفر و كمترين سهم جابجايي مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد۸ هزارو ۴۵۲ نفر بوده است.

وی، با بیان این مطالب افزود: درحال حاضر تعداد ۲۱۵ دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط۵۳/۸ سال، و تعداد ۱۱۰دستگاه  مینی‌بوس با عمر متوسط۳۲/۲۰سال و تعداد۲۵۴ دستگاه اتوبوس با عمرمتوسط ۱۲سال  کار جابجائی مسافرین از مبدا۱۴پایانه عمومی و خصوصی  در استان را به انجام می‌رسانند.

از سویی بر اساس اطلاعات سامانه کارت هوشمند مسافر استان تعداد ۱۶۳۵ نفر راننده در این بخش شاغل می‌باشند.

مهدی گرجی، خاطرنشان کرد: شماره تلفن ثابت ۹- ۳۲۳۴۲۱۳۷ - ۰۵۶ آماده پاسخگويي به شكايات، انتقادات و پيشنهادات مسافران گرامي مي‌باشد همچنين همشهريان عزيز مي توانند از طريق سامانه پيام كوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ به صورت مستقيم با مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان جنوبي ارتباط برقرار نمايند.

وي همچنين با اشاره به رشد ۶۱ درصدی جابجايي كالا در در تیرماه سال‌جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: بررسي انجام شده از سيستم كنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جابجاشده در تیر ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل به ميزان ۶۱ درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی، افزود: در اين مدت بیش از ۵۲۴ هزار و۹۴۰ تن كالا با تعداد بیش از۳۲ هزار و ۸۰۸ سفر كاميون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان به ترتیب، انواع سیمان، کاشی و سرامیک خاک معدنی، زغال سنگ و مصالح ساختمانی بوده است.

گرجی، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۶۸۹ نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری و وانت بار در حمل ونقل کالای استان با استفاده از ۴ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع کامیونت،کامیون وتریلی و وانت بار در این حوزه فعال هستند  و عمر متوسط ناوگان باری حمل ونقل کالای استان برابر۵/۱۲ سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (۰۴/۱۷سال) و عمر متوسط ناوگان وانت بار۵/۷ سال بوده که نسبت به عمر ناوگان وانت بار حمل و نقل کالای کشور جوان تر بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
 وی، در پایان خاطرنشان کرد: در استان تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل داخلی کالا  فعال می‌باشد که از این تعداد ۴ شرکت درحمل و نقل فرآورده‌های نفتی مشغول به فعالیت هستند همچنین تعداد ۳ پایانه بار در خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد نیز ۱ پایانه‌بار عمومی دولتی و ۲ پایانه عمومی خصوصی می‌باشند. /

نظر شما