شناسهٔ خبر: 57155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با روز ملی دریای خزر صورت گرفت؛

جمع آوری زباله از آب های ساحلی محدوده بندر نوشهر

جمع‌ آوری زباله از دریا معاون امور دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران از جمع آوری زباله از آب‌های ساحلی اطراف بندر نوشهر همزمان با روز ملی دریای خزر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، ابوطالب گرایلو با اعلام این مطلب افزود: این اقدام نمادین در راستای پاسداری از محیط زیست دریایی و به منظور گرامیداشت روز ملی دریای خزر با مشارکت جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت ۲۱ مردادماه (۱۲ آگوست) دوازدهمین سالروز لازم الاجرا شدن کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای كاسپین(خزر) موسوم به «کنوانسیون تهران»، تیم مقابله با آلودگی بندر نوشهر با استفاده از شناورهای مستقر در این بندر، نسبت به انجام گشت دریایی و جمع آوری زباله ها در حوضچه، كانال دسترسی و آب های ساحلی شعاع ۳ مایلی بندر نوشهر  اقدام نمود.

وی ضمن تأكید ویژه بر اهمیت حفاظت از محیط زیست دریای كاسپین و تأثیر این دریا بر فعالیت های تجـاری، گردشگری، ماهیگیری و زنـدگی ساحل نشینان شمالی ایران ، از آمادگی ۱۰۰ درصدی تجهیزات و تیم مقابله با آلـودگی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران در صورت بروز هرگونه آلودگی دریایی خبر داد.

نظر شما