شناسهٔ خبر: 57169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز

معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، سرهنگ چهری جانشین سرهنگ صمد پور به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز معرفی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از خدمات ارزنده صمدپور تقدیر و تشکر کرد و برای چهری فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی اداره کل آرزوی موفقیت کرد.

رضایی بیان کرد: در سال ۱۳۹۶ با فعالیت‌های یگان حفاظت از اراضی این اداره کل و حمایت همه جانبه قوه قضاییه استان ۲۹۴ پرونده له دولت گرفته شد و مبلغ ریالی این پرونده‌ها که به حقوق دولت برگردانده شده بالغ بر دویست میلیارد تومان است و همچنین ۹۴ پرونده علیه دولت حکم صادر شد.

وی از قوه قضاییه استان به خاطر حمایت و پشتیبانی به موقع و صدور احکام قضایی در مقابله با افراد سودجو و تصرفات غیرقانونی تقدیر و تشکر کرد و پس از آن قاضی آقایاری معاون دادستان انقلاب و عمومی شهرستان کرج از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل و همکاران حفاظت اراضی اداره کل به جهت صیانت از حقوق بیت المال قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد از جرایم اقتصادی در قشر فقیر جامعه رخ می دهد ولی در جرایم که شامل تصرفات اراضی باشد با افراد سرمایه دار و سودجو در مقابل هستیم که باید با این افراد با شدت بیشتر برخورد شود.

آقایاری گفت: من همواره در برخورد با متصرفین و اجرای قانون در راستای حفظ حقوق بیت المال در کنار شما هستم که در حفاظت از اراضی دولت باید به فن‌آوری جدید مجهز شود تا از دست درازی افراد سودجو جلوگیری شود.

سپس فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و همکاران در راستای حفظ حقوق بیت المال گفت: پس از منویات مقام معظم رهبری در خصوص بحث مبارزه با زمین خواریی به طور جدی وارد صحنه شده ایم و پس از موافقت فرمانده کل قوا بیش از ۳۰۰ سرباز در یگان حفاظت مشغول به خدمت شده اند و همچنین با عقد قرارداد با وزارت دفاع تجهیزات جدید بکارگیری شده است.

عباس نژاد بیان کرد: در مدت حضور یگان حفاظت در سازمان ملی زمین و مسکن تعداد ۵۰۴۵۰ مورد رفع تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۶۰۶ هکتار در کشور به ثبت رسیده است که با حکم مراجع ذیصلاح به دولت بازگردانده شد.

در پایان این جلسه با اهدا لوحی از زحمات سرهنگ صمد پور تقدیر شد و طی حکمی سرهنگ چهری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل معرفی گردید.