شناسهٔ خبر: 5718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از دو میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان خوزستان

جاده مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: در هفته اول نوروز ۲,۰۶۹,۰۹۳ خودرو در محورهای مواصلاتی استان خوزستان تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان مسعود مصدقی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی تردد از محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: ۳۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان نصب شده اند اطلاعات این دستگاهها مركز مديريت راه‌ها تجميع شده و علاوه بر تحليل آماري و محتوايي داده‌ها، اطلاع‌رساني لحظه‌اي به مسئولان ذيربط در صورت لزوم انجام مي شود.

وی در ادامه عنوان کرد: نتایج تجزیه و تحلیل آمارهای ثبت شده توسط دستگاههای تردد شمار نشان می دهد : میزان تردد ۲,۰۶۹,۰۹۳ وسیله نقلیه بوده است که از این تعداد ، سهم خوروهای سنگین  ۲۲۷,۴۶۵   دستگاه و به طور میانگین ۱۱ درصد و تعداد  ۱,۸۴۱,۶۲۸  دستگاه سواری معادل  ۸۹  درصد از کل تردد در محورهای استان بوده است . ضمن این که میانگین تردد روزانه حدود ۳۰۰،۰۰۰ وسیله نقلیه بوده است.

مصدقی ادامه داد : محور اهواز  - آبادان با تردد ۱۸۷,۳۴۰ بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است و بیشترین میزان تردد ساعتی نیز در همین محور در روز دوشنبه مورخ ۰۳/۰۱/۹۴ ساعت ۵ تا ۶ بامداد با تردد ۴۰۷۴ وسیله نقلیه بوده است .

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای کشور بطور شبانه روزی آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی در خصوص وضعیت راههای کشور می بـاشد ضمناً مــسافران می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای مورد نظر و مسافت بین شهرها با ارسال کد شهرهای مبدأ و شهر مقصد به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات لازم را دریافت دارند .     

نظر شما