شناسهٔ خبر: 57192 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اعلام کرد:

افتتاح پاويون جديد فرودگاه بندرعباس تا دو ماه ديگر/ برنامه ريزی برای توسعه فرودگاه در آينده نزديک

فرودگاه بندرعباس مدیر کل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: ساخت پاويون جديد فرودگاه بندرعباس به پيشرفت ۷۵ درصدی رسيده و مهر ماه امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیركل فرودگاه های استان هرمزگان با اعلام این خبر عنوان كرد: به دنبال تفاهمنامه ای كه ۱۵ آبان ۹۶ میان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و استانداری هرمزگان منعقد شده، زمین پاویون جدید به مساحت ۱۶۲۰ مترمربع توسط شركت واگذار شد و با اعتبار استانی در حال ساخت است.

محمود امانی بنی افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت پاویون جدید تاكنون ۲۰ میلیارد ریال بوده و تا دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیركل فرودگاه های استان هرمزگان گفت: پاویون فعلی فرودگاه كوچك است و نیاز به بازسازی دارد كه با توجه به هزینه بالای بهسازی تصمیم گرفتیم پاویون جدید را احداث كنیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز ساخت باند دوم فرودگاه در آینده نزدیك توضیح داد: با توجه به برنامه توسعه و برنامهریزی که در فرودگاه بندرعباس انجام شده است، پیشبینی میشود که در آینده نه چندان دور علاوه بر نیاز به توسعه ترمینال موجود و ساخت ترمینال جدید، به ساخت باند دوم هم نیاز داشته باشیم. به همین منظور در سال ۹۶ برای ساخت باند دوم، طی قراردادی ۲۹۰ هکتار زمین از طریق وزارت راه و شهرسازی به فرودگاه اختصاص یافت و به زودی با انجام دیواركشی، عملیات ساخت را شروع می كنیم.

 

نظر شما