شناسهٔ خبر: 57195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای اولین پروژه راهسازی خیر ساز در استان اصفهان

نشست جزئیات مسائل و موارد مطرح شده راه و شهرسازی در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی در شهرستان نجف آباد مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیركل راه و شهرسازی اصفهان در این نشست با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت : مسیر پلیس راه علویجه یكی از مسیر های پر خطر استان است و به همین علت به جاده مرگ معروف شده است.

وی گفت: با تامین اعتبار مالی استانی، ملی و همچنین از طریق سازمان راهداری ۲۵ كیلومتر از این مسیر در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیك رفته كه امید است ۲۰ كیلومتر باقی مانده نیز در سال جاری به اتمام برسد.

غلامی در خصوص مسیر دهق- میمه - اذان گفت:  اعتبارات این محور بطول ۳۰ كیلومتر باید از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می‌شد ولی به علت كمبود اعتبارات، این پروژه اولین پروژه راهسازی است كه توسط خیرین تامین اعتبار می شود و تماما زیر نظر معاونت راهسازی اداره كل راه و شهرسازی و آزمایشگاه مكانیك خاك در حال فعالیت است.

رئیس شورای هماهنگی راه و مسكن استان در این خصوص و با توجه به انجام عملیات زیرسازی ۲۰ كیلومتر مسیر اظهار کرد: در این راستا، اداره كل راه و شهرسازی نیز پس از تكمیل زیر سازی عملیات روكش آسفالت آن را آغاز می‌نماید.

وی در خصوص تفویض كمیسون ماده ۵ به شهرستان نجف آباد با رد این موضوع بیان کرد: در هر استانی یک كمیسون ماده ۵ در مركز استان تشكیل می‌شود ولی می‌توان جلسات كمیته كار و كارشناسی را به شهرستان ها تفویض نمود.

غلامی در رابطه با آزادراه محل اتصال نجف آباد به كمربند جنوب غربی اصفهان گفت: ظرف دو ماه آینده با ۷۰ درصد سهم بخش خصوصی و ۳۰ درصد سهم وزارت راه عملیات این پروژه آغاز می‌شود. 

نظر شما