شناسهٔ خبر: 57221 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از بندر چابهار عنوان شد:

آمادگی کمیسیون عمران مجلس برای همکاری با سازمان بنادر/ تلاش برای جلب اطمینان سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی

سیدمهدی هاشمی رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راه برون‌رفت از بحران اقتصادی، جذب و حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمهدی هاشمی در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار، افزود: در شرایط کنونی و بواسطه تحریم‌ها، راه برون‌رفت از بحران اقتصادی؛ جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توجه به توسعه تجاری و اقتصادی بر پایه تجارت دریامحور است.

وی اظهار داشت: با حمایت، جلب اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران می‌توانند بندر شهید بهشتی چابهار را با سرعت توسعه داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: مجلس به خصوص کمیسیون عمران آمادگی همکاری نزدیک با دستگاه اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی در مباحث بنادر و صنایع دریایی را دارد.

وی افزود: با تفاهم خوبی که در مجموعه دولت و مجلس وجود دارد این آمادگی را داریم تا در جایی که نیاز به تصویب قانون باشد، با رایزنی با دولت نسبت به تصویب قوانین تسهیل کننده اقدام کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جهش صورت گرفته در بندر چابهار قابل تقدیر است و موجب دلگرمی است. از سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه دیدگاه مثبت و فراجناحی و اقدامات پیگیرانه و موثر در توسعه تجاری و اقتصادی بندر چابهار تشکر و قدردانی باید کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از توسعه بندر چابهار، گفت: با توجه به محدودیت‌های خلیج فارس و اعمال تحریم ها بندر چابهار قابلیت تبدیل به هاب منطقه را دارد.

نظر شما