شناسهٔ خبر: 57237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد:

ایجاد ایمنی در راه‌ها و تنظیم دهانه پل‌ها به مجوز نیاز ندارد

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد: عبور کامیون‌های معدنی با بارهای غیرمجاز، ایمنی راه‌های روستایی را دچار مشکلات جدی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه ی شورای معادن استان که با حضور سیده حمیده زرآبادی نماینده مجلس و علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار برگزار شد، در خصوص تعطیلی تعدادی از معادن گفت: با توجه به انتقال اراضی از منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قوانین حاکم بر حریم شهرها، جهت انجام هر گونه عملیات معدنی نیاز به اخذ مجوز از اداره کل می باشد که در این باره اقدامی از سوی متقاضیان انجام نشده بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا یگان حفاظت این اداره کل نیز بر اساس وظایف ذاتی خود مانع از اجرای عملیات برداشت معادن از زمینهای سازمان ملی زمین و مسکن و اراضی ملی شده بود.

حق لطفی در خصوص دستور کار دیگر جلسه خاطرنشان کرد: همه ساله ۱۰۰۰ متر پایین دست و ۵۰۰ متر بالادست پلها جهت لایروبی، تنظیم و اصلاح بستر رودخانه توسط ماشین آلات راهداری و عوامل آن پاکسازی و تسطیح میشود، این اقدامات از جمله وظایف قانونی و حفاظتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حفظ ایمنی راه و تسهیل در عبور و مرور است.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان ادامه داد: نام این عملیات برداشت نبوده و نیاز به هیچگونه مجوزی هم ندارد.

مسعود حق لطفی یادآور شد: متاسفانه مدت‌هاست محورهای روستایی استان محل تردد ماشین های سنگین معدنی با بارهای غیرمجاز می باشد که این موضوع سبب وارد شدن آسیب‌های جدی به روسازی و ایمنی راه‌های روستایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در خطر قرار گرفتن ایمنی مسافران راه های روستایی، بارها این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته ولی متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است./

نظر شما