شناسهٔ خبر: 57269 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های استان خوزستان:

استاندار خوزستان خواستار حذف پروازهای چارتری در مسير اهواز شد

فرودگاه اهواز مديرکل فرودگاه‌های استان خوزستان شناور شدن نرخ پروازها به واسطه پروازهای چارتری را تخلف دانست و گفت: استاندار خوزستان خواستار حذف بليط‌های چارتری در فرودگاه اهواز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های خوزستان؛ محمدرضا رضایی مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان گفت: در چند ماه اخیر برخی شرکت های هواپیمایی با افزایش قیمت های بی رویه خصوصاً در پروازهای چارتری باعث نارضایتی مسافران و همشهریان خوزستانی شده اند که موضوع با هماهنگی استاندار خوزستان در سازمان هواپیمایی کشوری مطرح و پیگیری شد که با تشکیل جلسه ای با حضور مدیران و روسای دستگاه های نظارتی و شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه، راهکارهای ثبات و جلوگیری از این بحران مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی افزود: با توجه به حذف و ممنوعیت بلیط با نرخ شناور در برخی از شهرها از جمله اهواز، متاسفانه برخی از شرکتهای هواپیمایی اقدام به فروش بلیط های چارتری می کنند که تخلف محسوب شده و استاندار خوزستان خواستار حذف بلیط های چارتری در فرودگاه اهواز شد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز در این نشست به فروش بلیط با نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد و گفت: آژانس ها موظف به فروش بلیط با نرخ حداقل و حداکثری که توسط سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شده هستند که در روزهای اخیر برخی از شرکت های هواپیمایی از قیمت تعیین شده تخلف کرده و یا مشکوک به تخلف هستند که در صورت اثبات با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی به برخی سایت های مجازی اشاره کرد و افزود: فروش بلیط توسط برخی از سایت های مجازی غیرمجاز که به صورت لحظه ای بلیط را می فروشند یکی دیگر از مشکلات در بحث فروش بلیط است که متاسفانه تاکنون راهکار جامعی برای آن پیدا نشده است .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان نیز در این میان در خصوص تصویب طرح قیمت شناور بلیط ها از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی در خصوص این طرح بازنگری نموده تا تعزیرات حکومتی و بازرسی صنعت و معدن بتواند زمینه جلوگیری از برخی سود جویی ها را فراهم کنند.

وی در ادامه بیان کرد: برخی دلایل افزایش قیمت بلیط ها را نیز حضور گردشگران همسایه می دادند که باید توجه داشت در کشورهای خارجی با گردشگران ما این گونه برخورد نمی شود و به عنوان مشکل به این مقوله نگاه نمی کنند بلکه به عنوان فرصتی گران بها تلقی می شود.

مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست با انتقاد از رفتار برخی شرکت های هواپیمایی در خوزستان گفت: افزایش قیمت به نرخ دلخواه و کاهش ظرفیت پروازها در تابستان از سوی برخی خطوط هواپیمایی مستحق مردم خوزستان نیست.

امید بن عباس افزود: خوزستان خواستار یک رابطه دو سویه و پایاپای با خطوط و شرکت های هواپیمایی کشور است.

وی افزود: انتظار ما این است شرکت های هواپیمایی که با وجود بدهی کلان به خوزستان همچنان خدمات دریافت می کنند، در زمان سختی در کنار استان و شهروندان خوزستان باشند.
وی با اشاره به مصوبه حذف بلیت های چارتری در سه خط هوایی (اهواز - تبریز - بندرعباس) به مقصد تهران افزود: پروازهای چارتری بیش از یک ماه و نیم پیش برای خطوط هوایی اهواز حذف شده با وجود این همچنان در این شهر به فروش می رسند از این رو لازم است تا بازرسی صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی خوزستان در این زمینه ورود کنند.
وی تاکید کرد: نظارت بر قیمت بلیت هواپیما باید با دقت بیشتری صورت گیرد و قیمت فروش آن در فرودگاه مطابق با قیمت مصوب و استاندارد باشد.

گفتنی است ؛ فرودگاه  اهواز یکی از پرترافیک ترین فرودگاه های کشور است که در حال حاضر به بیش از 20 نقطه داخلی و خارجی به صورت برنامه ای پرواز دارد. 

نظر شما