شناسهٔ خبر: 57291 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افزایش ۸ درجه‌ای دما در استان های ساحلی خزر/ شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان

آب و هوا پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، با نفوذ جریانات شمالی انتظار بارش رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و ورزش باد در نوار شمالی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، با نفوذ جریانات شمالی انتظار بارش رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و ورزش باد در نوار شمالی کشور وجود دارد.

امروز شاهد بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌های شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی بودیم که بیشترین شدت در این بارش‌ها در استان گیلان بود.

فردا و جمعه این بارش‌ها در برخی مناطق استان‌های شمالی به خصوص گیلان است و طی این مدت دریای خزر مواج است. با این همه طی سه روز آینده دما در سواحل شمالی بین ۶ تا ۸ درجه افزایش خواهد داشت و به جز این مناطق در روز آخر هفته اکثر نقاط کشور آسمانی صاف را تجربه می‌کنند.

در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای از نقاط سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی مناطق به ویژه زابل خواهد شد.

در همین خصوص در برخی نقاط استان‌های قم، مرکزی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی ساعات احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

تهران هم امروز آسمانی صاف گاهی با وزش باد را تجربه کرد و این شرایط فردا هم ادامه خواهد داشت. حداکثر دمای پایتخت امروز ۳۶ درجه بود و فردا هم کمینه دمای پایتخت ۲۴ درجه پیش‌بینی شده است.

اهواز گرم ترین مرکز استان با دمای ۴۵ درجه بالای صفر بود و بعد از آن مشهد (۴۴) و بندرعباس (۴۳) دیگر مراکز گرم کشور بودند. در مقابل خنک ترین مرکز استان هم شهرکرد بود که دمای ۱۰ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما