شناسهٔ خبر: 5730 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سردار موسی امیری مطرح کرد:

دوربین‌های هوشمند نیاز به حضور فیزیکی پلیس را در جاده‌ها کاهش می‌دهد/ سهم ۲۳.۵ درصدی ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف از صدور قبوض جریمه

موسی امیری جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی سهم ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف از صدور قبوض جریمه را ۲۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: هوشمندسازی کنترل جاده‌ها رفتار رانندگان را اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار موسی امیری امروز یکشنبه ۹ فروردین در مراسم عقد قرارداد تجهیز راه های شریانی کشور به دوربین هوشمند کنترل سرعت گفت: این اقدام حرکت بزرگ ملی است و در راستای تفاهم نامه مشترک نصب و نگهداری سامانه هوشمند دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهنمایی و رانندگی در بهمن سال ۹۲ تعریف می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته خروجی ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف سرعت این بود که ۲۳.۵ درصد قبوض جرایم با استفاده از این روش صادر شد حال آنکه تا پیش از آن راهنمایی و رانندگی فقط ۲۰۰ دوربین کنترل سرعت داشت که ۱۲ درصد قبوض با استفاده از این روش صادر می‌شد بنابراین اجرای این قرارداد اثر بسیار مهمی دارد.

سردار امیری افزود: تجربه نشان داده در محوری که دوربین های هوشمند کنترل سرعت نصب شده میزان تخلفات به یک پنجم کاهش یافته است و این نشان می دهد که بدون حضور فیزیکی پلیس رفتار رانندگان در آن محورها اصلاح شده است. راهبرد نیروی انتظامی آن است که ۸۵ درصد حاکمیت قانون بدون حضور پلیس باشد و فقط در ۱۵ درصد موارد با حضور فیزیکی حاکمیت قانون اعمال شود.

وی گفت: دوربین های هوشمند حضور فیزیکی پلیس را در جاده‌ها کاهش می دهد ضمن آنکه رفتار رانندگان نیز اصلاح می شود.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: ۱۷۱ کد تخلف رانندگی تعریف شده است که از این تعداد فقط ۲۰ مورد تخلف حادثه ساز تلقی می شود که ضمن اعمال جریمه نمره منفی نیز برای راننده در پی دارد و پلیس نیز با تخلف انجام شده به طور جد برخورد می‌کند.

سردار امیری با بیان اینکه امسال برای مسافرانی که به شهرهای دیگر سفر کردند در صورت تخلف برگه تذکر می‌گرفتند گفت: این اقدام نشان می دهد که پلیس صرفا به دنبال جریمه کردن نیست بلکه مسافرانی که شناختی به شهر مقصد ندارند با دریافت این برگه ها جریمه نمی شوند اما متوجه تخلف خود می شوند.

نظر شما