شناسهٔ خبر: 57337 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

مهلت تعیین تکلیف اراضی بازآفرینی همدان پایان مرداد است/ اختتامیه مسکن مهر استان البرز تا پایان سال ۹۷/ برگزاری سیزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان شرقی

گزارش آخر هفته مهلت تعیین تکلیف اراضی بازآفرینی همدان پایان مرداد است، اختتامیه مسکن مهر استان البرز تا پایان سال۹۷، ۲۵۰ هزار واحد مسکن‌روستایی در حال مقاوم‌سازی است و برگزاری سیزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان شرقی از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

تهران

زریر نگین‌تاجی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به ریشه شکل‌گیری پروژه‌های نیمه‌تمام و فرسایشی در شهرتهران اعلام کرد: از این تاریخ هیچ پروژه مشارکتی در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها منعقد نخواهد شد جز آنکه وضعیت سند آن مشخص باشد.

عزیز الله مهدیان معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور در دست مقاوم سازی و بازسازی است.

همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد استان همدان در تأمین اراضی بازآفرینی و احداث فضاهای شهری را مطلوب ارزیابی کرد و پایان مردادماه را مهلت تعیین تکلیف اراضی بازآفرینی اين استان دانست.

هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ملی بازآفرینی شهری حول پنج موضوع می‌چرخد که یکی از آن ها توسعه خدمات روبنایی مانند ساخت درمانگاه، ورزشگاه، آموزشگاه، پارک محله، کتابخانه، سرای محله و... است.

آذربایجان شرقی
سیزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار با حضور رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سلطانی مدیر کل راه و شهرسازی در محل سالن جلسات معاونت مذکور در استانداری برگزار شد.

سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی به مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه در خصوص دستور جلسه توصیحات لازم را ارائه داد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اختتامیه مسکن مهر این استان تا پایان سال ۹۷، مهمترین فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری و شهرسازی و معماری را تشریح کرد.

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درباره عملکرد این اداره کل در بخش مسکن و ساختمان اظهار کرد: در استان البرز بالغ‌بر ۹۴ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که شامل شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است و کار ساخت بالغ‌بر ۶۵ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از اجرایی شدن مرحله اول تدقيق گسل شهر کرج و نقشه های آن خبر داد.

شکوری گفت: به دنبال دستور مقام عالی وزارت در خصوص تدقیق گسل‌های کلان‌شهری کشور، پروژه تدقیق گسل‌های شهر کرج در سال ۱۳۹۶ با همکاری مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی به‌عنوان پیمانکار و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مشاور در این اداره کل آغاز گردید.

اصفهان

مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: اگر بخشی از امتیاز خدمات به كاربری مسكونی اختصاص داده شود تا در راستای تحقق پذیری كاربری مورد نظر، از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای خلاف و بی كیفیت جلوگیری شود، كار منطقی است .

در كمیسیون ماده ۵ استان كه به ریاست علی مقدس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر كل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۱۰ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه كردن گذر وتغییر كاربری مربوط به شهر اصفهان و موارد پیشنهادی طرح تفصیلی شهر چادگان  مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

محمد بناییان سرپرست معاونت معماری وشهرسازی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: كمیسیون ماده ۵، ۴۸ شهر و كارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ۲۴ شهر استان تا مرداد ماه سالجاری برگزار گردیده كه در مجموع ۶۲۳ مصوبه داشته است.

ایمان طاهر معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کلنگ زدن و شروع هر پروژه‌ای راحت است اما مهمترین مساله در این خصوص تمام کردن آن است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به آن شد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در طرح بازآفرینی شهری تلاش شده، سطح زندگی مردم در بخش مسکن و فضای شهری در دو بعد کالبدی و اجتماعی ارتقا پیدا کند.

 حسن صبوری ارتقای کیفیت زندگی مردم را هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری عنوان و اظهار کرد: سطح زندگی مردم باید در بخش مسکن و فضای شهری ارتقاء پیدا کند و در جهت تأمین مسکن مناسب برای مردم تلاش شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم اقدامات یگان حفاظت از اراضی این استان را تشریح کرد.

سرهنگ منصور تاهو، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن این استان گفت: در سال گذشته با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مراسم معارفه تعداد شش نفر از نیروهای موسسه یگان حفاظت از اراضی دولتی برگزار شد.

اردبیل

یکصد و هشتمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای شورای مسکن استان برگزار شد.

محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل، اولویت‌های طرح جامع پارس‌آباد را مبتنی بر حفظ کاربری‌های فضای سبز و توجه به سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده این شهر دانست. وی مشکل اصلی پارس‌آباد را دارای حاشیه زیاد و سکونت‌گاه‌های غیر ‌رسمی توصیف کرد و گفت که در ادامه طرح، موضوع اشتغال و رفاه مردم پیش‌بینی می‌شود.

مازندران

نشست هم اندیشی شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان مازندران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی دراداره کل راه و شهرسازی مازندران برگزار گردید.

مرکزی

مجید موزونی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این اداره كل در اجرای سياستهای ابلاغی وزارت متبوع در خصوص برنامه های بازآفرينی شهری پايدار اقدام به احياء، اصلاح و بازسازی شبكه معابر موجود دربافت تاريخی شهر اراک کرده است.

نظر شما