شناسهٔ خبر: 57350 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به سمنان انجام شد

حضور شبانه آخوندی در بافت تاریخی دامغان/ تلاش برای رفع نیازهای مردم در حوزه مسکن، شهرسازی و راه

مراسم وزیر راه و شهرسازی شامگاه ۲۵ مردادماه طی سفر استانی خود از جاده دامغان-معلمان و بافت تاریخی آن، شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در راس هیاتی شامگاه ۲۵ مردادماه ابتدا از جاده دامغان-معلمان بازدید کرد و سپس با ورود به شهر دامغان از بافت تاریخی بازدی بعمل آورد.

وی همچنین در مسجد جامع دامغان به اقامه نماز پرداخت و در انتها در جمع نمازگزاران، اعلام کرد: در ابتدا از جاده دامغان-معلمان بازدید کردم و امیدوارم در سال جاری بخشی از این پروژه تا پاسگاه پلیس راه به پایان برسد.

آخوندی افزود: امشب از بافت تاریخی دامغان بازدید کردم و به رغم تمامی تنگناهای مالی که قدرت‌های بزرگ علیه ایران ایجاد کرده اند در خدمت مردم هستیم تا چرخ سازندگی در جهت رفع حاجات مردم، متوقف نشود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و راه، تمامی تلاش خود را برای رفع نیازها و مشکلات مردم به کار بسته‌ایم.

گفتنی است آخوندی از مسجد جامع دامغان، مسجد قدیم-گذر قیصریه و طرح توسعه حوزه علمیه امام صادق نیز بازدید کرد.

مسجد جامع دامغان یکی از بناهای مهم و باارزش دامغان است که آثاری از دوره های مختلف را در خود به یادگار دارد. تاریخ بنیان اولیه بنا به قبل از قرن چهارم هجری می رسد. لیکن پیمان‌های ضلع غربی از آثار دوران قزنوی است که ویژگی های خاصی دارد.

شبستان جنوبی آن از آثار دوره قاجار و بناهای میرزا محمدخان سپهسالار دامغانی است. مهمترین بخش مسجد، مناره های بلند و زیبای آن است که در گوشه شمال شرقی مسجد قرار دارد و از بناهای اوایل قرن پنجم هجری قمری به شمار می رود.

نظر شما