شناسهٔ خبر: 57383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای نخستین گواهینامه انطباق سامانه مدیریت امنیت اطلاعات بنادر کشور به بندر خرمشهر

تقدیر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بعنوان نخستین بندر کشور و دومین سازمان در سطح استان خوزستان، گواهینامه انطباق سامانه مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) بر اساس استاندارد ISO۲۷۰۰۱:۲۰۱۳ را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، بندر خرمشهر در راستای نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات به عنوان اولین بندر در کشور و دومین سازمان پس از استانداری در استان خوزستان موفق به دریافت گواهینامه سیستم امنیت اطلاعاتISMS) ) بر اساس استاندارد ISO۲۷۰۰۱:۲۰۱۳ مبنی بر ممیزی و تأیید در حوزه فناوری اطلاعات شد که این مجوز توسط مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری به این اداره کل اعطا شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در آیین اعطای این گواهینامه اظهار کرد: دریافت گواهینامه امنیت اطلاعات برای سازمان های دولتی و غیر دولتی یک تکلیف محسوب می شود.

محسنی در ادامه با بیان اینکه اهمیت و نقش امنیت اطلاعات در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد افزود:امروزه در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه های اطلاعاتی اقدامات مهم و مؤثری از نظر تولید و ارائه اطلاعات به مشتریان و جوامع هدف و همچنین صیانت و حفاظت از اطلاعات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اطلاعات دارایی مهم یک کشور محسوب می شود اظهار داشت: در کشور ما به لحاظ موقعیت استراتژیک، رعایت امنیت اطلاعات نسبت به سایر کشورها اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر صیانت و حفاظت از اطلاعات را تکلیف دولتی، اسلامی و انقلابی دانست وخاطر نشان کرد: تبعیت کردن از الزام ها و شاخص هایی که سازمان های متولی در این حوزه در نظر می گیرند وظیفه و تکلیف سازمان هاست.

محسنی گفت: اطلاعات سازمانی مانند اسرار درونی و خانوادگی است و عدم تأمین امنیت اطلاعات از سوی سازمان ها خیانت محسوب می شود.

وی دریافت این گواهینامه را مرهون زحمات و تلاش های نیروهای توانمند اداره فاوابندر خرمشهر و همچنین تجهیزات پیشرفته و کارآمد این اداره کل دانست.

رئیس مرکز افتای استان خوزستان نیز در این آیین گفت: فضای مجازی به عنوان خاک و قلمرو مجازی کشور محسوب می شود که نباید اجازه دهیم از سوی دشمن مورد حمله و تجاوز دشمن قرار گیرد و با انجام این قبیل پروژه ها باید مرزدار فضای مجازی کشور باشیم.

حسین حسینی با بیان اینکه یکی از نشانه های یک کشور، قدرت سایبری آن است دفاع سایبری را از مؤلفه های مهم قدرت سایبری دانست.

به گفته وی مرکر افتا وظیفه پایش حوادث سایبری استان و همکاری در زمینه اجرای این قبیل پروژه ها را به عهده دارد.

رئیس مرکز افتای استان خوزستان افزود: امنیت صد در صد نیست و نیاز به نصب سامانه ها و پیاده سازی نرم افزارهای پیشرفته وجود دارد.

حسینی مدیریت ارشد هر سازمان را مسؤل امنیت آن دانست و سیستم، تجهیزات و نیروی انسانی را از جمله ارکان مدیریت امنیت اطلاعات برشمرد.

برچسب‌ها:

نظر شما