شناسهٔ خبر: 57395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان:

۴۴ درصد حوادث دریایی هرمزگان مربوط به لنج هاست

جلسه معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیشترین سهم سوانح دریایی را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج ها دانست و گفت: ۴۴ درصد حوادث دریایی پنج سال اخیر در استان به شناورهای لنج اختصاص داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نشست کمیته سوانح دریایی استان هرمزگان با رویکرد کاهش سوانح دریایی با حضور معاون دریایی و روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی، ثبت شناوران،کارشناسان واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نمایندگان موسسات رده بندی ایرانیان و آسیا و تعاونی لنج داران برای نخستین بار در سالن کنفرانس بنادر و دریانوردی لنگه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، "اسماعیل مکی زاده" معاون دریایی و نایب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به اهداف و استراتژی های سازمانی، ابراز امیدواری کرد، با برگزاری مستمر این جلسات و تلاش و مشاوره همه واحدها و ارگان های مسئول در امر دریانوردی، آمار سوانح دریایی استان و به تبع آن کشور کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه راهکارهای مفید در این جلسات، انجام هماهنگی های بیشتر و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه می توان از بروز سوانح در فصل های مختلف سال جلوگیری کرد.

مکی زاده بیشترین سهم سوانح دریایی در استان را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج ها دانست و گفت: ۴۴ درصد حوادث دریایی پنج سال اخیر سهم لنج ها بوده و عامل بیشتر سوانح نیز آبگرفتگی با ۳۴درصد و آتش سوزی با ۱۹ درصد بوده است.

"قاسم عسکری نسب" مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از اقدامات صورت گرفته برای کاهش سوانح در این بندر سخن گفت و تشکیل کمیته ایمنی و سوانح را در همین راستا دانست.

وی افزود: کمیته ایمنی و سوانح با تشکیل جلسات متعدد کارشناسان بندری و دریایی با مالکان و فرماندهان شناورها و نظارت بر عملکرد آنها نسبت به رعایت دقیق موارد ایمنی، تلاش کرده تا با پایش پردامنه و مداوم بر حفاظت از جان و مال مردم که شامل شناور ها و بار آنها می شود، بیش از پیش اهتمام ورزد.

عسکری نسب هدف از برگزاری این نشست را برنامه ریزی و هماهنگی بمنظور کاهش وقوع سوانح دریایی و ارتقاء ایمنی دریانوردی شناورهای مسافری و لندینگ کرافت های متردد درحوزه خلیج فارس عنوان کرد.

شایان ذکر است، "حسام تقی آبادی" سرپرست اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی بندر شهید رجایی گزارشی تحلیلی از وضعیت سوانح دریایی پنج ساله اخیر استان با تمرکز بر دلایل عمده بروز سانحه، مناطق پر خطر، ماه های پر سانحه سال و همچنین شناورهای پرحادثه، ارائه کرد.

همچنین سایر اعضای حاضر در این نشست نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما