شناسهٔ خبر: 57408 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش دما در نوار شمالی کشور طی دو روز آینده/ احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان‌های شمالی

آب و هوا بانفوذ جریانات شمالی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرزمرکزی رخ خواهد داد و شدت بارش‌ها بر روی سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز بعدازظهر رگبارهای پراکنده باران در برخی نقاط استان گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

بانفوذ جریانات شمالی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرزمرکزی رخ خواهد داد و شدت بارش‌ها بر روی سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

فردا و دوشنبه در نوار شمالی کشور دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه کاهش خواهد داشت.

به همین خاطر و به سبب شدت بارندگی، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید،آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در این نواحی پیش بینی می شود.

لذا توصیه می شود  جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است  دریای خزر طی این دو روز مواج و طوفانی بوده و شرایط برای تردد قایقهای تفریحی و شنا کردن در دریا مناسب نمی باشد.

در روز دوشنبه برای شمال خر اسان رضوی افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، مرکزی، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک در استان‌های قم و جنوب تهران و مرکزی و جنوب سمنان در برخی ساعات وجود خواهد داشت.

طی سه روز آینده در نوار مرزی شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در روز دوشنبه و سه‌شنبه این پدیده تشدید می‌شود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما