شناسهٔ خبر: 57412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمات راه و شهرسازی در چرخه توسعه و عمران آذربایجان غربی ملموس است

جلسه نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم فعالیت و برنامه‌های کاری مجموعه راه و شهرسازی گسترده است، گفت: بیش از ۵۰ درصد عمران و توسعه آذربایجان غربی در عرصه ساخت و توسعه راه‌ها و شهرسازی انجام می‌شود.

به گزارش ایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، هادی بهادری در نشست مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و مدیران این اداره کل اظهار کرد: وظایف و فعالیت های مجموعه راه و شهرسازی در همه بخشهای زندگی مردم تاثیرگذار است و با توجه به شرایط اقتصادی  لازم است از ظرفیت و پتانسیلهای این حوزه استفاده بهینه شود.

وی بر توسعه متوازن شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای شهری تاکید کرد و خواستار تسریع در اجرای طرح اصلاح و ساماندهی اراضی پادگان ارومیه شد.

نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذباریجان غربی به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه تاکید کرد و افزود: رشد شاخص دسترسی به حمل و نقل ریلی برای مقابله با تحریم و گسترش مبادلات تجاری می تواند راهگشا باشد.

بهاری پیشنهاد واگذاری پروژه‌های دارای ارزش اقتصادی به بخش خصوصی را داد و گفت: مطالعه احداث کمربندی شرقی شهر ارومیه، تکمیل بزرگراه ارومیه– سرو و آزادراه ارومیه- تبریز را با جدیت پیگیر هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان  نیز در این جلسه  به آینده نگری و ترسیم چشم انداز برنامه ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: برای توسعه حمل و نقل بین‌المللی و ایمن سازی راههای دسترسی به پایانه های مرزی منطقه برنامه ریزی کرده ایم.

ابراهیم مبارک قدم، احداث کریدور غربب در محدوده راه‌های استان، ساخت آزادراه ارومیه- تبریز، بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین و نیز شروع طرح احداث محور تکاب- دندی را از پروژه های بارز حوزه ساخت و توسعه راههای استان برشمرد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام  را در قالب اقدامات کوتاه مدت تعریف کرده ایم، گفت: حجم زیادی از پروژه ها با مدیریت منابع تعیین تکلیف شده اند و ملزم به برآورده سازی مطالبات مردمی هستیم.

مبارک قدم از اتمام احداث ۳۰ کیلومتر بزرگراه در جاده های استان خبر داد و گفت: امسال ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین بر متعادل شدن روند رشد جمعیت با توسعه شهری تاکید کرد و افزود: توسعه پایدار شهری باید همراه با پیشرفت شبکه حمل و نقل دیده شود.

نماینده مردم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین از مدیریت های مختلف اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بازدید کرد و از نزدیک در جریان تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواستهای مردمی قرار گرفت.

نظر شما