شناسهٔ خبر: 57429 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی مطرح کرد:

شهرجدید حوراء؛ پایلوت کشوری معماری ایرانی - اسلامی در شهرهای جدید/ آغاز عملیات اجرایی شهر جدید حوراء به شرط همکاری جدی دستگاه‌ها

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، شهر جدید حوراء را به عنوان پایلوت معماری ایرانی اسلامی و نیز نمونه شهر هوشمند دانست و بر ضرورت عزم جدی برای احداث این پروژه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به همراه هیات همراه برای بازدید از محل شهر جدید حوراء و بررسی مسائل مربوط به احداث آن، اراضی حریم و محدوده شهر جدید به همدان سفر کردند.

در جریان این بازدید، جلسه‌ای با حضور طاهرخانی معاون وزیر، نیکبخت استاندار همدان، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. 

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان ضمن تشکر از سفر معاون وزیر به همدان، بر عزم و اراده استان برای اجرای این پروژه عظیم تاکید کرد و با اشاره به مزیت‌ها و قابلیت‌های شهر جدید برای استان، قول مساعد داد تا هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را برای آغاز عملیات اجرایی شهر جدید حوراء صورت دهد.

همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اهمیت احداث شهر جدید حوراء اظهار کرد: شهرجدید حوراء به عنوان پایلوت کشوری معماری ایرانی - اسلامی و هم چنین به عنوان نسل نو شهرهای جدید باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.

طاهرخانی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید با جدیت به دنبال احداث این شهر است از مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن مساعدت و همکاری، زمینه را برای شروع هرچه سریعتر عملیات اجرایی شهر فراهم کنند.

پیش از این دیدار، بازدیدی از اراضی حریم و محدوده شهر جدید صورت گرفت که مسلم خانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید اندیشه و مجری شهرجدید حوراء ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اراضی، توضیحاتی پیرامون منطقه و شرایط آن ارائه کرد.

همچنین در محل فاز یک شهر جدید، مشاور تهیه طرح تفصیلی گزارشی از مراحل تهیه طرح تفصیلی به حاضرین ارائه کرد.

بازدیدی هم از ایستگاه راه آهن صورت گرفت که مشاور طراحی مسیر دسترسی شهر جدید حوراء گزارشی از روند طراحی مسیر دسترسی شهر جدید ارائه کرد.

هم چنین بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه های محلی و سراسری در شهرجدید تاکید شد.

در این سفر توکلی مدیرکل حمل ونقل و ترافیک، پورخیز مدیرکل دفتر مدیرعامل و ارزیابی عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید و آئینی مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید اندیشه، طاهرخانی را همراهی می کردند./

نظر شما