شناسهٔ خبر: 57431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برپایی پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در اردبیل/ تشریح برنامه سال ۹۷

جلسه جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اردبیل با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و سایر اعضای جلسه با طرح موضوعات تشریح برنامه سال ۹۷ شرکت باز آفرینی شهری ایران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان در سالن شیخ صفی الدین استانداری اردبیل با ریاست معاونت امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و سایر اعضای جلسه با طرح موضوعات تشریح برنامه سال ۹۷ شرکت باز آفرینی شهری ایران در استان  تشکیل شد.

این جلسه به منظور بررسی برنامه اقدام مشترک شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال در محلات هدف سال ۹۷ و بررسی مطالعات و طرح های باز آفرینی شهرستان های بیله سوار گرمی، گیوی (کوثر) و تعیین محلات هدف  تشکیل شد.

ابتدای جلسه حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به موضوعات جلسه ، خواستار همکاری دستگاه ها جهت اجرای پروژه های مصوب شدند و یاد آوری کردند علاوه بر چهار شهر، مطالعه باز آفرینی شهری در سطح یک برای شهرهای گرمی، بیله سوار و کوثر انجام یافته است.

ندائی، معاون عمرانی استانداری نیز با تاکید بر بحث بازآفرینی شهری در کل کشور و سهیم شدن استان اردبیل در این طرح اظهار داشت: فرصت خوبی برای شهرداری ها و عمران شهری پیش آمده و ما باید از این فرصت استفاده کرده و طرح های شهری را در قالب مشارکتی اجرا و شهرداری ها بایستی نسبت به شناسایی زمین های داخل محدوده اقدام  کنند.

اعضای دیگر جلسه نیز با اظهار نظر در خصوص موضوعات مطرح شده با تصمیمات جلسه موافقت کردند.

خلاصه متن مصوبات جلسه در ادامه آمده است:

۱      اطلاع رسانی در زمینه تسهیلات بافت های فرسوده و ودیعه برای واحدهای احداثی در شهرهای استان از طریق شهرداریها و صدا و سیما صورت گیرد.

۲-     نقشه و برآورد پروژه های محلات هدف چهار شهر اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال تا روز یکشنبه مورخ ۲۳/۰۵/۹۷ تهیه و به اداره کل راه وشهرسازی ارائه شود.

۳- جلسه ای با حضور دستگاه های خدمات رسان در خصوص هماهنگی طرح های در دست تهیه هروچای و قلعه باشی خلخال تشکیل شود.

۴- شناسائی زمین های دولتی در محدوده ها هدف توسط شهرداریها، ثبت اسناد و دفتر فنی استانداری صورت گرفته و جهت اجرای پروژه ها به راه وشهرسازی استان اعلام شود.

۵- شهرداری های عضو ستاد، نسبت به شناسائی و معرفی زمین های قابل احداث مسکن امید ( کلیه دستگاه های دولتی ) را که در محدوده هدف هستد، شناسائی و  به دبیرخانه ستاد استان معرفی کنند.

همچنین مقرر شد شهرداری ها و دستگاه های اجرایی و دفتر فنی استانداری پی‌گیر اجرای مفاد تصمیمات اتخاذ شده باشند./

نظر شما