شناسهٔ خبر: 57434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اشتری خبر داد:

صادرات غیر نفتی از بنادر قشم هشت برابر شد/ ترابری ۴.۸ میلیون نفر سفر دریایی

بندر قشم رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از هشت برابر شدن حجم صادرات غیر نفتی طی چهارماه نخست سال جاری در بنادر این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "علی اشتری" با اشاره به تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۲۴ تن انواع كالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر قشم طی دوره زمانی چهار ماهه نخست سال ۹۷ اظهار داشت: از این رقم، دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۶۴ تن مربوط به كالای غیرنفتی و ۳۰ هزار و ۹۶۰ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۶۶۱ درصدی صادرات غیر نفتی

اشتری از صادرات حدود ۳۹ هزارو ۸۷ تن كالای غیر نفتی در بنادر این جزیره سخن به میان آورد و افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته افزایش ۶۶۱ درصدی داشته که به لحاظ حجم محموله های صادراتی تقریبا هشت برابر شده است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات كابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) كالاهای غیر نفتی در این بنادر را بیش از ۲ میلیون تن، حجم واردات را ۵۲هزار و ۴۵۲ تن و حجم محموله های ترانشیپی را ۱۸هزار تن اعلام كرد که در بخش ترانشیپ افزایش ۱۲ درصدی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، ۳۰هزار و ۹۶۰ تن فرآورده نفتی نیز كابوتاژ شد.

ترابری ۴.۸میلیون نفر سفر طی چهارماه ثبت شد

این مقام مسئول گفت: طی چهارماه نخست سال جاری، ترابری چهارمیلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

حمل و نقل ۸۷۸ هزار خودرو در بنادر پهل و لافت

اشتری از جابجایی ۸۷۸ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت در بنادر لافت و پهل در جزیره قشم خبر داد.

افزایش ۳۳درصدی تخلیه و بارگیری كانتینر

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، ۳ هزار و ۲۴ TEU كانتینر در بنادر بهمن و كاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

نظر شما