شناسهٔ خبر: 57438 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

افزایش میزان رسوب کالا، سازمان بنادر و دریانوردی را با مشکل مواجه می‌کند/ لزوم تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه در بنادر از لحاظ قضایی

هاشمی تختی رییس کمیته بنادر و صنایع‌دریایی مجلس از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خواست هرچه سریعتر نسبت به تعیین‌تکلیف، ترخیص و خروج کالاهای متروکه در بنادر کشور اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین هاشمی‌تختی، در مورد ترخیص و تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بنادر کشور، اظهار کرد: ماندگاری کالا در بنادر به هیچ وجه مطلوب نیست و باید هرچه سریعتر توسط دستگاه های متولی نسبت به ترخیص آن ها اقدام شود.

وی ادامه داد: ماندگاری کالا در بنادر باعث از بین رفتن کالا، متضرر شدن بازرگانان، ایجاد مشکل برای بنادر به منظور نگهداری از کالاهای مربوطه شده است. باید روند ترخیص کالا در بنادر سرعت یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کند شدن روند ترخیص کالا از بنادر هزینه دموراژ را نیز افزایش می دهد، گفت: ماندگاری کالا و متروکه شدن آن در بنادر به نفع هیچ بخشی نیست و باید دستگاه های مختلف از جمله گمرک، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سازمان بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه های مربوطه از جمله دستگاه های نظارتی نسبت به کاهش میزان رسوب کالا در بنادر گام بردارند.

هاشمی تختی با تاکید بر اینکه باید تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بنادر هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بنادر اقدام کند چراکه افزایش میزان رسوب کالا در بنادر سازمان بنادر و دریانوردی را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، افزود: به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی پیشنهاد می کنم که اگر از لحاظ قضایی وضعیت کالایی مشخص نیست در ابتدای امر نسبت به حل این مسئله ورود کرده و اگر وضعیت کالاهای متروکه در بنادر از لحاظ قضایی روشن است نسبت به ترخیص و خروج آن ها از بنادر اقدام نماید.

نظر شما