شناسهٔ خبر: 57456 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور/ كاهش ۴ درجه‌ای دما تا سه‌شنبه در پایتخت

آب و هوا امروز با شمالی شدن جریانات در دریای سواحل آن، اردبیل، دامنه‌های البرز، بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و به تدریج برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به عبارتی نوار شمالی کشور بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد برای امروز و فردا پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین نقش‌های پیش‌بینی کلی طبق مدل‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز با شمالی شدن جریانات در دریای سواحل آن، اردبیل، دامنه‌های البرز، بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و به تدریج برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به عبارتی نوار شمالی کشور بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد برای امروز و فردا پیش‌بینی شد.

شدت بارش باران ها طی این مدت بعدازظهرها و شب‌ها برای گیلان، مازندران و غرب گلستان خواهد بود و از لحاظ دمایی در سه روز آینده نوار شمالی کشور دما به طور محسوسی کاشته شده و دریای خزر مواج خواهد بود.

در همین خصوص احتمال سیلابی شدن  مسیلها وجود دارد، از این رو به شهروندان و مسافرین محترم توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری نمایند.

در سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان، به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه به شکل توفان گردوخاک خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق این استان، به ویژه شرق و جنوب استان، می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک شود.

به همین خطر این موضوع سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شدو از همین‌رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای بکار گرفته شود.

شایان ذکر است امشب در برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، جنوب تهران، قم، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

برای تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و امروز و بعدازظهرها طی سه روز آینده شاهد وزش بادهای شدید خواهد بود.

تهران از فردا خنک‌تر شده و بیشینه دمای امروز ۳۹ درجه فردا ۳۶ و روز سه‌شنبه ۳۵ درجه خواهد بود.

خنک ترین مراکز استانی کشور شهر کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه و اردبیل با بیشینه دمای ۲۰ درجه بود و گرم ترین مرکز استان اهواز بود که دیروز ۴۷ و امروز بیشینه ۴۵ درجه برای آن پیش‌بینی می‌شود.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما