شناسهٔ خبر: 57486 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

آمادگی مجلس برای اقدام قانونی به منظور تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه در بنادر کشور/ ضرورت آزادسازی فضای بنادر و جلوگیری از انباشت کالاها در بنادر

سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بنادر دو مزیت را به دنبال خواهد داشت، گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و قوه قضاییه باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین وضعیت کالاهای متروکه در بنادر اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مورد  ترخیص و تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بنادر کشور، اظهار کرد: امکان ایجاد ظرفیت بیشتر برای نگهداری کالا در بنادر وجود ندارد و باید هرچه سریعتر در مورد خروج کالاهای متروکه به منظور جلوگیری از رسوب کالا در بنادر اقدام شود.

وی ادامه داد: درخواست دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی این است که وضعیت کالاهای متروکه در بنادر کشور مشخص شود و در این رابطه باید سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و قوه قضاییه در اسرع وقت به مسئله رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه فضای بنادر در کشور محلی برای تخلیه و بارگیری است و نباید به محل نگهداری کالا تبدیل شود، گفت: کالاهای متروکه از بنادر یا باید به مکان دیگری منتقل شود و یا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این اجناس اقدام کند.

موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف کالاهای متروکه دو مزیت را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: افزایش حجم فیزیکی بنادر و تامین بخشی از نیاز مردم دو مزیتی هستند که با تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه در بنادر کشور می‌توان در راستای آن گام برداشت.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: قانون در مورد تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه به صراحت مشخص است و باید با اقدامی قانونی و سریع در جهت آزادسازی فضای بنادر به منظور انجام فعالیت‌های جاری حرکت کرد.

نظر شما