شناسهٔ خبر: 5749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روز ششم فروردین؛ رکورددار مسافرت های دریایی

آغاز موج دوم سفرهای دریایی در هرمزگان با جابجایی روزانه۴۰۰ هزار نفر

سفر دریایی رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ثبت حدود ۳.۶ میلیون نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری این استان از ۲۵ اسفندماه گذشته تاکنون خبر داد و گفت: طی این ۱۳ روز، ششم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز سفرهای دریایی طی تعطیلات نوروزی ۹۴ ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اعلام این خبر افزود: طی ۱۳روز زمان اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۴ که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده است، جابجایی بالغ بر ۳میلیون و ۵۸۳هزار و ۶۵۷ نفر -سفر از طریق ۱۰ بندر مسافری مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت، جابجایی ۶۶۶ هزار نفر از گردشگران با استفاده از شناورهای تفریحی و توریستی در جزایر کیش و قشم به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در روز شنبه، هشتم فروردین ماه که بنادر استان هرمزگان میزبان موج دوم سفرهای دریایی میهمانان نوروزی بود، جابجایی ۴۰۷ هزار نفر سفر دریایی و حمل ۳۹ هزار و ۸۹۱ دستگاه خودرو انجام شد و ۹ هزار و ۴۱۶ بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین حجم جابجایی مسافر طی ۱۳ روز گذشته مربوط به روز ششم فروردین می باشد که طی یک روز ۴۸۳ هزار و ۵۴۲ نفر سفر به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی ۹۴ انجام شد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان اظهار کرد: همچنین در این دوره زمانی ۱۳ روزه، در مجموع بیش از ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز ششم فروردین با رقمی حدود ۵۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه، ۷۲ هزار و ۴۱۲ سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است که بیشتر رقم آن مربوط به روز ششم فروردین با ۱۰ هزار و ۱۹۶ بار تردد می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان یادآور شد: در طرح نوروزی سال ۹۴ که از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد، ۹۹ فروند شناور و لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

نظر شما