شناسهٔ خبر: 57497 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش ناپایداری‌های جوی در سواحل شمالی/ بادهای شدید همراه با خیزش گردوخاک در نواحی مرکزی کشور

آب و هوا امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران شاهد بارش باران بودیم که در برخی مناطق به‌خصوص سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان با رعدوبرق نیز همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران شاهد بارش باران بودیم که در برخی مناطق به‌خصوص سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان با رعدوبرق نیز همراه بود.

در همین مدت برای مناطقی از شمال غرب کشور نیز رگبار باران گاهی با رعدوبرق و ورزش باد پیش‌بینی شد و دریای خزر امروز مواج بود.

فردا از شدت ناپایداری‌ها در سواحل شمالی کشور کاسته خواهد شد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های خفیف و پراکنده در گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

از امروز تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان، به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط از بعدازظهر امروز و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در زابل به شکل توفان گردوخاک خواهد بود.

همچنین طی همین مدت در برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب شرق، خراسان رضوی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک شود، این شرایط در شرق کرمان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رخ خواهد داد.

امروز بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های قم، البرز، قزوین، زنجان، مرکز و در قسمت های جنوبی تهران احتمال وزش باد شدید موقت وجود دارد. بنابراین خیزش گردوخاک در پاره‌ای از مناطق دور از انتظار نیست.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما