شناسهٔ خبر: 5751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقرار ایستگاه‌های میهمان من باش در ورودی شهرهای خوزستان

میهمان من باش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از استقرار ایستگاه هایی با نام میهمان من باش در آستانه ورودی شهرهای خوزستان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی اظهار کرد: طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه ها، بیشترین حجم تصادفات در ۳۰کیلومتری ورودی شهرهایی رخ می دهد که راه هایی بدون پیچ و خم داشته و به نوعی گذران راه برای رانندگان خسته کننده است.

وی گفت: تردد در چنین جاده هایی برای رانندگان خسته کننده و کسالت آور بوده و به همین سبب بر اثر خواب آلودگی شاهد بیشترین حجم تصادفات در این محورها هستیم.

رحمانی گفت: برای جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی بر اثر خواب آلودگی و خستگی رانندگان ایستگاه هایی با نام میهمان من باش در ۳۰کیلومتری ورودی شهرهای خوزستان استقرار یافته که پذیرای رانندگان و میهمانان نوروزی است.

وی از عمده محورهایی که این ایستگاه ها در آنها استقرار یافته به محورهای اهواز – اندیمشک ، اهواز – آبادان، اهواز – شادگان و آبادان – بندر امام دهدز- لردگان، مسجدسلیمان – اندیکا، اندیمشک-خرم آباد اشاره کرد.

رحمانی گفت: در این ایستگاه ها به تناسب فرهنگ و آداب و رسوم هر شهرستانی از میهمانان و رانندگان پذیرایی می شود و رانندگان می توانند با داشتن استراحت کافی به سفر خود ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به وقوع سیلاب اوایل هفته گذشته در برخی مناطق خوزستان از جمله لالی، مسجد سلیمان، اندیمشک، هفتکل، گتوند و اندیکا و نیز ریزش کوه در برخی از این مناطق اظهار کرد: خوشبختانه با استقرار ماشین آلات و نیروهای راه و شهرسازی تمام محورهای ارتباطی شهرستان های مزبور بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد.

احتمال بارش باران و آمادگی راهداران در محورهای ارتباطی خوزستان

براساس هشدار مديريت بحران مبني بر شرايط نامساعد جوي و بارش باران و رعد و برق صبح امروز شاهد بارش باران در محور هاي مواصلاتي استان بويژه مناطق شمالي، مركزي و غربي هستيم.
بر همين اساس مركز مركز مديريت راه هاي اين اداره كل اطلاعيه اي صادركرد كه در آن از رانندگان و مسافراني كه قصد عبور از محورهاي مختلف استان را دارند، درخواست شده قبل از حركت از طريق شماره ارتباطي ۱۴۱ و يا تلفن ۳۳۳۱۸۹۰-۰۶۱۳ از آخرين وضعيت مسير تردد خود اطلاع يابند.

همچنين در اين اطلاعيه عنوان شده كه: در گردنه هاي محور دهدز به استان چهارمحال بختياري، دزفول به سردشت، محورهايي ارتباطي انديكا در منطقه تاراز احتمال بارش برف نيز وجود دارد.
در همین ارتباط نیز کلیه ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای استان برای هرگونه حادثه احتمالی و جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و کاروانهای راهیان نور به حالت آماده باش در آمده اند.

استان خوزستان ۲۱۰ كيلومتر راه اصلي و فرعي و ۵۰۰ كيلومتر راه روستايي برفگير دارد./

نظر شما