شناسهٔ خبر: 57523 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت:

گزارش برگزاری دويست‌وششمین نشست شورايعالی هماهنگی ترابری كشور

جلسه نظرات سازمان بنادر در ارتباط با اصلاحیه بند ۲و۳ مصوبه ۱۶۷ و ماده ۲۰ مصوبه ۱۴۶ و ۱۴۷ شورا و هچنین بازنگری سیاست‌ها و آرایش جدید روابط ۲ جانبه و چندجانبه کشورهای همجوار در جهت بهبود حمل و نقل زمینی در دويست‌وششمین نشست شورايعالی هماهنگی ترابری كشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای هر یک از موارد اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دويست‌ و ششمین نشست شورايعالی هماهنگی ترابری كشور با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و مشاركت سایر اعضا برگزار شد و پس از بحث و بررسی پيرامون دستوركار، جمع‌بندی‌های زير حاصل شد:

۱) نظرات سازمان بنادر و دريانوردي در خصوص اصلاحيه بند ۲ مصوبه ۱۶۷ شورا (مصوب نشست ۲۰۵ شورا)،  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اضافه شدن يك تبصره (تبصره ۴) به بند مذكور، تصويب شد.

۲) گزارش تحليلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پيرامون بازنگری سياست‌ها و آرايش روابط دوجانبه و چندجانبه با كشورهای همجوار در جهت بهبود حمل‌ونقل بين‌المللي زمينی ارائه شد. با توجه به نقش حمل‌ونقل ريلی و تكاليف قانونی محوله، مقرر شد مجموعه اقدامات اجرايی (ريلی و جاده‌ای) به همراه برنامه‌ زمان‌بندی پيشنهاد شود.

گفتنی است بررسی نظرات سازمان بنادر در ارتباط با اصلاحیه بند ۲و۳ مصوبه ۱۶۷ و ماده ۲۰ مصوبه ۱۴۶ و ۱۴۷ شورا و هچنین بازنگری سیاست‌ها و آرایش جدید روابط ۲ جانبه و چندجانبه کشورهای همجوار در جهت بهبود حمل و نقل زمینی به عنوان دستور کارهای اصلی در این جلسه مطرح و مورد گفتگو و بحث قرار گرفتند./

نظر شما