شناسهٔ خبر: 57533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تشریح کرد:

بهره‌برداری از مراحل ایمن‌سازی راه‌ها در سیتان و بلوچستان/آغاز پخش برنامه تلویزونی در حوزه تردد جاده‌ای در هفته دولت

علی خانقایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ایمن‌سازی راه‌ها و نصب علایم عمودی افقی و خط کشی و اصلاح شیب در طول راه‌های شمال استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. برنامه‌سازی رسانه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های حوزه راهداری و حمل و نقل است که به زودی در قالب پخش زنده از تلویزیون استانی پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خانقایی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان درباره افتتاح پروژه‌های این استان به مناسبت هفته دولت گفت: در هفته دولت از مراحل بهسازی و روکش راه‌های روستایی فرعی به اصلی به طول ۱۳۵ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی راه‌ها و نصب علایم عمودی افقی و خط کشی و اصلاح شیب در طول راه‌های شمال استان نیز هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تعلق گرفته است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و از اقداماتی است که در ۶ ماهه امسال انجام شده‌اند.

این مدیر استانی توضیح داد: همچنین در ماه آینده علاوه بر ۱۳۵ کیلومتر روکش راه‌های فرعی و اصلی، قرار است حدود ۱۵۰کیلومتر راه‌های روستایی برای تردد ایمنی روستاییان محترم روکش شوند. همچنین حدود ۵۳ نقطه نیز در حوزه نقاط پرتصادف آشکارسازی شده اند. امسال برنامه‌ریزی‌مان برای قرار گرفته که حداقل ۲۰ نقطه را براساس اصولی و مشخصات هندسی راه ایمن‌سازی شود تا ایمنی تردد در جاده‌های استان افزایش پیدا کند.

خانقایی با اشاره به برنامه‌سازی در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه تردد جاده‌ای گفت: پخش برنامه زنده تلویزونی استانی با نام "همراه" هم هر هفته در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتباط با مردم استان در حال آماده سازی است تا نسبت به کاهش سرعت غیرمجاز در جاده‌ها و کم شدن حوادث اقدامی خبری و در راستای اطلاع‌رسانی صوت گیرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی در قالب برنامه‌سازی رسانه‌ای، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه راهداری و حمل و نقل است و آغاز این برنامه از هفته آینده خواهد بود و هر هفته با هم استانی‌ها برنامه و ارتباط مستقیم خواهیم داشت. امیدواریم اطلاع‌رسانی اتفاقات و حوادث جاده‌ای تلنگری برای هموطنان باشد تا اصول ایمنی را هنگام تردد رعایت کنند./

نظر شما