شناسهٔ خبر: 5755 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۰ درصدی مسافران هوایی در تعطیلات نوروز/پرواز سنندج- شارجه -سنندج برقرار می‌شود

فوکر 100 هواپیمایی آسمان مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور از افزایش ۱۰درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: تا هفتم فروردین ماه یک ‌میلیون و ۸۸۵ هزار و ۳۲۰ مسافر در فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور٬ یداله آقائی‌صائم با بیان این مطلب گفت: از ۲۵ اسفند ماه لغایت هفتم فروردین ماه ۱۳ هزار و ۹۱۲ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده که حاکی از رشد یک درصدی است.

آقائی‌صائم همچنین خاطرنشان کرد؛ فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد٬ امام(ره) و مشهد٬ کیش و شیراز تاکنون بیشترین نشست و برخاست و تعداد مسافران را به‌خود اختصاص داده‌اند.

به گفته آقائی‌صائم از 25 اسفند ماه تا هفتم فروردین ماه، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد میزبان سه هزار و ۸۴۸ پرواز بوده که به این ترتیب ۵۵۲ هزار و ۴۰۷ مسافر  در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به شروع دور دوم سفرهای نوروزی از آمادگی فرودگاه‌های کشور برای اعزام و پذیرش مسافران خبر داد.

آقائی‌صائم در پایان افزود: میزان پروازهای عبوری در ایام مذکور ۱۱ هزار و ۳۹ مورد بوده که رشد ۸۰ درصدی نسبت به ایام مشابه نشان می‌دهد.

یادآور می‌شود؛ مجموع پروازهای انجام شده داخلی، بین‌المللی و عبوری در ایام مذکور ۲۴ هزار و ۹۵۱ پرواز بوده است.

زیرساخت‌های فرودگاهی با محور جلب رضایت مسافران تکمیل شود

نکو اعلام کرد: ضروری به نظر می‌رسد بیشترین توجه خود را به سمت و سوی حمایت از بخش خصوصی پیش ببریم چراکه پویایی و رونق این صنعت به دستان بخش خصوصی است.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه مجموعه فرودگاهی کشور باید در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران روند توسعه‌یی را در پیش بگیرند، گفت: در حال حاضر برای سرعت بخشی به روند اجرایی پروژه‌های فرودگاهی باید اقدامات و برنامه‌های مدونی از سوی مدیران ذی‌ربط فرودگاه‌های کشور با همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌های دولتی انجام شده و گام‌های اساسی برای این منظور برداشته شود.

وی ادامه داد: فرودگاه‌ها باید آبرومندانه و به دور از هر گونه دغدغه و چالش٬ خدمات‌رسانی‌های مربوط به انجام پروازها و همچنین رضایت مسافران حاضر در فرودگاه را در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط را برای ورود بخش خصوصی در امر فرودگاه و توسعه آنها فراهم کنیم، اظهار داشت: ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های این بخش می‌تواند سیستم حمل و نقل هوایی را با تحولات عظیمی مواجه سازد.

وی در ادامه بیان داشت: بازگشت به موقع سرمایه به سرمایه‌گذار از دیگر عواملی است که موجب می‌شود سرمایه‌گذار با اعتماد و اطمینان خاطر بتواند روند فعالیت‌های خود را در مجموعه فرودگاهی ادامه دهد.

نکو با بیان اینکه بخش خصوصی همیشه موفق‌تر از بخش دولتی عمل کرده است، گفت: زمان آن رسیده که بیشترین توجه خود را به سمت و سوی حمایت از بخش خصوصی پیش ببریم چراکه پویایی و رونق این صنعت به دستان بخش خصوصی است.

ارتقای سطح علمی نیروی انسانی در فرودگاه ایلام

مدیر فرودگاه ایلام گفت:ارتقای سطح علمی نیروی انسانی از اولویت‌های اصلی این فرودگاه است.

مجتبی بیاتی مدیر فرودگاه ایلام در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه اولویت اصلی فرودگاه در سال جاری ارتقای سطح علمی نیروی انسانی است، گفت: بیشترین دغدغه در این فرودگاه افزایش سطح آگاهی علمی و دانش در بخش‌های مختلف فرودگاه است که برای این منظور در نظر داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف سطح علمی آنها را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه نیز که در دو فاز تعریف شده تا مرداد ماه به پایان می‌رسد.

بیاتی ادامه داد: این ترمینال در متراژ ۵۸۷۷ مترمربع تعریف شده که فاز اول آن از اردیبهشت سال ۹۳ شروع شد و با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال در حال اجراست و فاز دوم آن پس از تکمیل فاز دوم با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی اجرا خواهد شد.

وی افزود: پروژه احداث ساختمان ایمنی زمینی و ساختمان سپاه حفاظت تا خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر فرودگاه ایلام گفت: برای این دو پروژه چهار میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و حدود یک میلیارد تومان هم به آن تا تکمیل پروژه اضافه خواهد شد.

پرواز سنندج- شارجه -سنندج برقرار می‌شود

مدیر فرودگاه سنندج گفت: پرواز شارجه-سنندج- شارجه از ۳۰ فروردین ماه سال جاری، هر هفته روزهای دوشنبه و جمعه با هواپیمای ایرباس۳۲۰ با ۱۶۸ نفر ظرفیت انجام خواهد شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه سنندح؛ محسن سيف‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: پروازهای سنندج-شارجه در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت(ساعت ورود به سنندج ۱۵:۲۵و ساعت خروج از سنندج ۱۶:۳۰) انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا همه شهروندان سنندجی می‌توانند بلیت خود را برای این پروازها از آژانس‌های خدمات مسافرتی استان کردستان تهيه كنند.

سیف‌زاده خواستار کمک و حمایت مسئولان كردستان به‌‌ویژه استاندار جهت افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه سنندج شد.

شارجه با بندر دبی ۱۴ کیلومتر فاصله دارد و همه مسافرانی که به شارجه می‌روند قادر خواهند بود به ۷۰ نقطه جهان از جمله بحرین، کویت، مسقط، بمبئی، کیف، استانبول، کلمبو (سریلانکا) ،کراچی، دهلی نو و چین سفر کنند و این یکی از مزیت‌های مهم در توسـعه تجارت خـارجی استـان كردستـان با کشــورهای آسیایی و حوزه خلیج‌فارس است و با توسعه پروازهای خارجی در استان كردستان می‌توان این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرد.

جابجايي قریب به ۱۱ هزار مسافر نوروزي از فرودگاه رشت

مدیركل فرودگاه رشت از جابجايي ده هزار و 946 مسافر نوروزی با ناوگان هوایی گیلان از 25 اسفند ماه سال 93 تا هفتم فروردین سال 94 خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومي اداره‌كل فرودگاه گيلان؛ فتاح رضوانی در اين باره گفت: از این تعداد گردشگر نوروزی پنج هزار و 865 نفر مسافر ورودی و پنج هزار و 81 نفر نیز مسافر خروجی بوده‌اند.
وی ادامه داد: در این مدت هشت‌ هزار و ۹۵۱ مسافر با پروازهای داخلی و یک‌هزار و ۹۶۵ مسافر با پروازهای خارجی جابجا شده‌اند.

مديركل فرودگاه گيلان اظهار داشت:  این تعداد گردشگر نوروزی با 96 سورتی پرواز شامل؛ 84 پرواز داخلی و 12 پرواز خارجی به مقاصد تهران، مشهد، عسلویه، شیراز، بندرعباس، اهواز، كیش، آدنا، جده و مدینه جابجا شده‌اند.

وی تاكید كرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال هشت سورتی پرواز فوق‌العاده برای جابجایی گردشگران نوروزی اختصاص یافته بود این در حالی است در شرایط عادی هفته‌یی 44 سورتی پرواز از فرودگاه رشت انجام می‌گیرد.

رضوانی یادآور شد؛ بیشترین پرواز‌ها در این مدت در روز ششم فروردين ماه با ۱۲ پرواز داخلی و خارجی و 797 مسافر ورودی و 631 مسافر خروجی انجام شده است .

وی ادامه داد: كمترین تردد اين ايام پروازهای فرودگاه رشت روز 25 اسفند ماه گزارش شده است.

مديركل فرودگاه گيلان در پايان خاطرنشان كرد: زيرساخت‌هاي مناسب براي نشست و برخاست روزانه 100 سورتي پرواز داخلي و خارجي در فرودگاه رشت فراهم شده است و انتظار مي‌رود مسيرهاي هوايي منتهي به فرودگاه رشت در اولويت برنامه پروازي شركت‌هاي هواپيمايي قرار گيرد.

برقراری پرواز هواپیمایی آسمان در مسیر آبادان- مشهد و بالعکس

شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقراری پرواز در مسیر مشهد -آبادان – مشهد در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان؛ محمدرضا رضایی با اشاره به افزایش سفر در ایام نوروز گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران شرکت هواپیمایی آسمان از امروز یکشنبه (نهم فروردین) اقدام به برقراری پرواز در مسیر آبادان- مشهد نمود.

وی اظهار داشت: تا پیش از این شرکت هواپیمایی آسمان با دو پرواز هفتگی در مسیر شیراز و دو پرواز در مسیر تهران ارائه خدمات می‌کرد.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح کرد: در حال حاضر هفتگی بیش از 80 پرواز با همکاری شرکت‌های هواپیمایی آسمان، کیش، قشم ایر، ایران‌ایر، ایران ایرتور و زاگرس در فرودگاه آبادان انجام می‌شود.
برقراری پرواز در مسیرهای داخلی دیگر از جمله بندرعباس و افزایش پرواز در مسیر تهران از دیگر برنامه‌های شرکت هواپیمایی آسمان در روزهای آتی است.

در حال حاضر فرودگاه آبادان در مسیرهای تهران، اصفهان، شیراز، خارک، مشهد و شارجه ارائه خدمات می‌کند.

اعزام و پذیرش بیش از ۱۱ هزار مسافر در فرودگاه ارومیه

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در دور اول سفرهای نوروزی امسال (25 اسفند 93 الی هفتم فروردین سال جاری) 11هزار و 44 مسافر در مسیرهای داخلی و خارجی از فرودگاه ارومیه جابجا شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی ارومیه؛ کمال پرهیزکار با اعلام این مطلب گفت: در این مدت ۲۰ پرواز خارجی انجام و سه هزار و ۸۱ مسافر اعزام و پذیرش شدند.

وی با اشاره به انجام ۷۶ پرواز داخلی در فرودگاه ارومیه افزود: با پروازهای انجام شده هفت هزار و 963 مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

پرهیزکار خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 5 درصد افزایش در پروازهای داخلی و 4 درصد کاهش در اعزام و پذیرش مسافران در این پروازها را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: متوسط تاخیرات پروازهای نوروزی در نیمه اول از فرودگاه ارومیه 25 دقیقه گزارش شده است. تهران، مشهد، آدانا، اسپارتا و مدینه منوره مقاصد پروازی فرودگاه ارومیه است./

نظر شما