شناسهٔ خبر: 57564 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

آسمانی صاف و آفتابی در اکثر نقاط کشور با جوی پایدار/ خیزش گردوخاک همراه با توفان در شرق و جنوب شرق

آب و هوا پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگاری و همچنین مدل های هواشناسی موید این مساله است که با ادامه پایداری جو در کشور، آسمانی صاف و آفتابی طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگاری و همچنین مدل های هواشناسی موید این مساله است که با ادامه پایداری جو در کشور، آسمانی صاف و آفتابی طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور پیش بینی می شود.

با این وجود آسمان استان گیلان در برخی ساعات ابری و احتمال بارش خفیف وجود دارد و این مساله امروز و فردا در برخی نقاط از سواحل مرکزی و غربی دریا خزر هم شاهد خواهد بود.

در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید به ویژه در نوار مرزی از جمله زابل و نواحی مجاور آن این بادها با خیزش گردوخاک همراه با توفان خواهد بود.

ضمنا امروز برای مناطقی از خراسان جنوبی و شرق و جنوب شرق خراسان رضوی و شرق کرمان هم وزش باشد شدید پیش بینی شده و این انتظار وجود دارد که خیزش گردوخاک هم به وجود آید.

وقوع گرودوغبار در اواخر امروز چهارشنبه و باد و گردوخاک در روز پنجشنبه در نیمه شرقی استان خوزستان هم دور از انتظار نیست.  

فردا پنجشنبه از بعدازظهر روی مناطقی از استان هرمزگان شاهد رشد ابر با بارش پراکنده باران خواهیم بود.

همچنین طی همین مدت با افزایش سرعت وزش باد در جنوب شرق کشور عراق و خوزستان شدت خیزش گردوخاک بیشتر خواهد بود و همین مساله سبب می شود در سواحل شرقی دریای عمان شاهد افزایش شدت مواج باشیم.

تهران هم طی سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت. بیشینه دما امروز در تهران ۳۶ درجه بود و در شمیرانات ۳۳ درجه ثبت شد. کمینه دما فردا ۲۴ و شمیرانات ۲۱ پیش بینی شده است.

خنک ترین مرکز استان هم اردبیل با دمای کمینه ۹ و بیشینه دمای ۲۳ درجه بود و گرم ترین هم اهواز بود که بیشینه دمای ۴۹ درجه برای آن به ثبت رسید و امروز هم کمینه دما در این مرکز استان ۳۰ درجه پیش بینی شده است.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما