شناسهٔ خبر: 5763 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تقدیر ویژه استاندار تهران از دست اندرکاران حمل و نقل

حسین هاشمی استاندار تهران استاندار تهران امروز از بخش‌های مختلف فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره ) عوارضی آزادراه تهران – قم٬ راهدارخانه ری و راه و شهرسازی ری بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران٬ سیدحسین هاشمی در بازدید خود از بخش های مختلف خدماتی، مسافری، فنی، ستاد و عملیات پایگاههای امداد جاده ای , راهداری , امداد خودرو و .... از نزدیک با نحوه خدمات رسانی به همشهریان آشنا و با برخی مسافران به گفتگو پرداخت.
استاندار تهران گفت : درگذشته قیمت بلیت های چارتری در زمان پیک مسافرت تا دو برابر افزایش داشت ولی بحمدالله ‌در این باره با وزیر راه و شهرسازی صحبت شد و در بازدید امروز شاهد عدم افزایش این بلیت ها بودم و صحبتهای همشهریان نیز بر این امر صحه گذاشت.
وی افزود: امیدواریم این موضوع در پروازهای خارجی مخصوصا عتبات عالیات نیز اجرا شود.
هاشمی همچنین در زمینه تاخیرپروازها گفت: تاخیرهای پروازها به حداقل رسیده است و تقریبا اکثر پروازها بدون تاخیر انجام می‌شود.
استاندار تهران افزود:‌ در ایام نوروز تاکنون حدود 3500 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام و بیش از 480 هزار مسافر نیز جابجا شده است که این رقم بالایی برای یک فرودگاه قدیمی است.
وی همچنین به بازسازی های انجام شده در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: تغییرات کاملا محسوس است و تلاش شده است امکانات برای پرسنل کاری و مسافران مناسب باشد.
به پایان رسیدن هفته نخست تعطیلات نوروزی رسما دور نخست مسافرت‌ها در ایام تعطیل به آخر رسید و در حالی که از ماه‌ها قبل تلاش شده بود وسایل حمل و نقل عمومی در این سفرها محوریت پیدا کنند اما همچنان نگاه بخش عمده‌ای از مردم به جاده‌ها و وسایل شخصیشان دوخته شده است.
دکتر فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران که در این بازدید استاندار تهران را همراهی می کرد گفت: برمبنای آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در هفته نخست فروردین چند ده میلیون سفر جاده‌ای ثبت شده و دوربین‌های تردد شمار بیش از 130 میلیون تردد را ثبت کرده‌اند.
این رقم بیش از هر چیز نشان از آن دارد که همچنان خانواده‌های ایرانی ترجیح می‌دهند سفرهای خود را به جای وسایل حمل و نقل عمومی بر محور وسایل نقلیه شخصی خود برپا کنند.
دکتر واحدی در پایان با اشاره به کاهش تلفات رانندگی در جاده های استان تهران  در نتیجه اقدامات مثبت انجام شده  در حوزه ایمنی گفت : امیدواریم روند نزولی کاهشی همچنان مستمر باشد و همشهریان تهرانی در هفته دوم نیز باصیر و حوصله رانندگی کنند./

نظر شما